Belia Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Tenkte bytte foringer rundtom hele bilen. Bør man ha pressverktøy på noe, eller får man alt greit av med vanlig hjemmemekk verktøy? Går det greit uten bukk? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoPower23 Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 :driving Tenkte bytte foringer rundtom hele bilen. Bør man ha pressverktøy på noe, eller får man alt greit av med vanlig hjemmemekk verktøy? Går det greit uten bukk? Går fu lettest m både bukk og jekk ja...så JA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 du må ha bukker å sette bilen på når den står med suta/rumpa i været ja. Når du skal bytte selve fôringene, MÅ du ha presse... det er ingen bønn. Jeg måtte opp i 8 tonns press på enkelte fôringer for å få de ut. anbefaler deg å ta fronten og rumpa hver for seg. Absolutt mest jobb med rompa.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 du må ha bukker å sette bilen på når den står med suta/rumpa i været ja. Når du skal bytte selve fôringene, MÅ du ha presse... det er ingen bønn. Jeg måtte opp i 8 tonns press på enkelte fôringer for å få de ut. anbefaler deg å ta fronten og rumpa hver for seg. Absolutt mest jobb med rompa.. Skal starte m fronten. Hvilken presse bør jeg bruke? Er det noe jeg kan kjøpe noe steds, eller koster det skjorta? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Skal starte m fronten. Hvilken presse bør jeg bruke? Er det noe jeg kan kjøpe noe steds, eller koster det skjorta? tja, siden du bor i oslo er det ikke vanskelig. Torshov Bilrekvisita selger 10-tonns presser til 2 lapper, komplette i deler.. bare å skru sammen. Dog, 2000 er mye om du bare skal bruke det EN gang...så hør med bekjente. Men det er mye enklere å ha presse selv, men det koster litt med en gang kan man si..:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 tja, siden du bor i oslo er det ikke vanskelig.Torshov Bilrekvisita selger 10-tonns presser til 2 lapper, komplette i deler.. bare å skru sammen. Dog, 2000 er mye om du bare skal bruke det EN gang...så hør med bekjente. Men det er mye enklere å ha presse selv, men det koster litt med en gang kan man si..:) Det var vel relativt dyrt. Hva koster det i arbeid å få byttet dette ? Tenkte å gå for noen hardere foringer. Hva er forresten normal levetid på original foringer? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 300 000 med normal kjøring.. bør det holde...min har gått 243 000 nå og det kjennes bra ut.. bortsett fra opphengskuler.. som har tatt kvelden igjen.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Det var vel relativt dyrt.Hva koster det i arbeid å få byttet dette ? Tenkte å gå for noen hardere foringer. Hva er forresten normal levetid på original foringer? ville ikke anbefale deg å sette på stivere fòringer, hele bilen rister i filler. Alt av skruer og deksler løsner og begynner å knirke og lage lyder, og du tjener faktisk ikke så mye på å gjøre det. Det er bedre å eventuelt legge noen kroner i skikkelige dekk og gode 17-18" felger+ stivere/gode dempere, eventuelt senking. hadde polyuritanfòringer vært så gromt som folk skal ha det til, så hadde biler orginalt vært montert med dette. Selv nye bmw m3'er eller m5'ere har ikke polyuritanfòringer, noe som burde være en tankevekker til samtilige tunere, og av oss volvo-folk. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Er det så ille med poly foringer? Hvis det er så ille som du sier, hvorfor vil alle ha det da om jeg tør spørre?:) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dieseltrøkk Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 her er en link til en som har laget et verktøy og byttet foringer bak på 240. http://home.no.net/ebrox/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 ville ikke anbefale deg å sette på stivere fòringer, hele bilen rister i filler. Alt av skruer og deksler løsner og begynner å knirke og lage lyder, og du tjener faktisk ikke så mye på å gjøre det. Det er bedre å eventuelt legge noen kroner i skikkelige dekk og gode 17-18" felger+ stivere/gode dempere, eventuelt senking. hadde polyuritanfòringer vært så gromt som folk skal ha det til, så hadde biler orginalt vært montert med dette. Selv nye bmw m3'er eller m5'ere har ikke polyuritanfòringer, noe som burde være en tankevekker til samtilige tunere, og av oss volvo-folk. Hmm.. Dette gav meg noe og tenke på... Dette er faktisk en familiebil, så kanskje jeg burde gå for original-foringer. Høres ellers ut som en verkstedjobb dette. Noen som tør antyde ca kostnad for å bytte rundt hele bilen, ev bare framme? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Er det så ille med poly foringer? Hvis det er så ille som du sier, hvorfor vil alle ha det da om jeg tør spørre?:) Fordi gutta på baneracing bruker det, enkelt og greit.. og hvem vil ikke ha en "racerbil" i gateform på sin egen bil? Det man glemmer, er at bilene som faktisk bruker detta til noe vettu, ikke har noe komplisert dashbord eller myke plysj-seter med oppvarming. I en racingrigga bil er det særdeles få løse deler inne i cupèen som kan begynne å knirke etz. Dessuten overføres Vesentlig mer vibarasjoner fra dekkmønster etz inn i karosseriet, og tærer på karosseriet. Joda, kult å ha polyfòringer når hele bilen knirker i hver sving:) Til trådstarter ville jeg vurdert eventuelt bytte av samtlige fòringer til std.... jeg gjorde det med min 740 etter 320 000km, og den ble som ny etterpå. Mye tightere, og setter seg på en helt annen måte i svingene. Kjøre-egenskapene blir liksom "nye" igjen.... noe som er litt av vitsen da, hehe;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Til trådstarter ville jeg vurdert eventuelt bytte av samtlige fòringer til std.... jeg gjorde det med min 740 etter 320 000km, og den ble som ny etterpå. Mye tightere, og setter seg på en helt annen måte i svingene. Kjøre-egenskapene blir liksom "nye" igjen.... noe som er litt av vitsen da, hehe;) Ok. Det høres fornuftig ut. Da blir det nok standard-foringer. Er det noen som er lettere å bytte enn andre (uten presse)? Hvilke bør jeg ta først? (Bilen slår noe forferdelig på fortauskanter/dumper) Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Ok. Det høres fornuftig ut. Da blir det nok standard-foringer. Er det noen som er lettere å bytte enn andre (uten presse)? Hvilke bør jeg ta først? (Bilen slår noe forferdelig på fortauskanter/dumper) Ingen som vet? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Ok. Det høres fornuftig ut. Da blir det nok standard-foringer. Er det noen som er lettere å bytte enn andre (uten presse)? Hvilke bør jeg ta først? (Bilen slår noe forferdelig på fortauskanter/dumper) Slitasjen kommer helt ann på hvordan bilen har blitt kjørt, så det er vanskelig å si egentlig. Dog, samtlige fòringer i forstillinga må det brukes presse på... unnatt på ETT sted, der Caster og bære-armen møtes. Der er det bolt. Dog, bærekuler og endeledd/styrestag er alltid bra og skifte. Jeg hadde faktisk en "slå"-lyd i bilen min her for et par uker siden , og jeg har helt ny forstilling. Fannt ut at skruen på toppen av demperen hadde løsna, så demperen gikk opp og ned inni fjærbeinet. Stramma til skikkelig, så ble lyden borte :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.