turbo-jan Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 hei. har en b230ft i en 245. men problemet er at den holder igjen litt når turboen begynner å lade.. hele bilen bremser litt liksom! men når jeg får turtall 4k rpm så kommer den seg.. noen som vet hva det er? kan det være hjernen som har fått juling?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Får du nok bensin? Er det når du trår flatt eller rolig? Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo-jan Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 det kommer når jeg kjører vanlig. uansett egentlig.. bare så vidt turboen lader så bremser det ned.. og hvis jeg slipper opp trykket så kommer den seg.. men bilen går jo bra etter 4k rpm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 sjekkliste; -du må sjekke bensintrykket ditt -sjekk ladetrykket -sjekk NØYE etter lekkasjer rundt innsug -posisjon på regreima og veiva -bytt rotor og fordelerlokk+ pluggledninger(event. ohm dem og se etter overledning) -bytt plugger Etter dette kan det være følere som fucker.... en kjent feil er lambdasonden, da oppførte bilen min seg ganske så likt, men sota ganske greit. Jeg har dog trua på de 2 siste alternativene. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvis den er lei å starte også kan det være tempføleren i toppen... Sjekk også etter feilkoder i sprutet... Hvis du ikke får noe ut av dette så ta en komptest.. Min gikk rart da ringene hadde tatt kvelden... Men mulig at det var ett engangstilfelle.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo-jan Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 radial: har gjort det meste av det der untatt å bytte rotoren! men den så jo fiin ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 radial: har gjort det meste av det der untatt å bytte rotoren! men den så jo fiin ut! ja? hva hadde du i bensintrykk da? og ladetrykk? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 ladetrykket er ca. orginalt.. og i trykket på bensinen lå på 2,5 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 ladetrykket er ca. orginalt.. og i trykket på bensinen lå på 2,5 bar. okey, rundt 0,5 i ladetrykk altså. Bensinen, var det 2,5 bar med eller uten vakum fra innsugsmanifolden?? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo-jan Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 med eller uten vacuum? var på tomgang.. steg littegrann under gass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 med eller uten vacuum? var på tomgang.. steg littegrann under gass! grunntrykket på bensina skal være 3 bar, MINUS "vakumet" inne i innsugsmanifolden. (Enkleste måten å sjekke om du HAR 3 bar i bensingrunntrykk er å nappe av vakumslangen mellom innsug og BTR) dvs, når du da gir gass(så man får 0 i vacum), skal du ha ca 3 bar bensintrykk, som skal øke til over 3 bar ettersom det bygges opp ladetrykk.. (3 bar + ladetrykk = rundt 3,5 bar). Går ikke dette i orden, får ikke motoren nok bensin, noe som fører til "lean" blanding, som igjen kan føre til hull i stempler om belastningen er stor nok. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.