Gå til innhold

Ujevn tomgang + lys

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

Når bilen min går på tomgang hender det at den dipper under 500rmp og holder på å dø ut, før den henter seg inn og går opp igjen. Noen som vet hva grunnen kan være? Byttet tomgangsregulatoren for et par år siden, så jeg tror egentlig ikke det er den. Har en liten sprekk i den tynneste av slangene som går inn på ventildekslet. Har det noe med saken å gjøre?

 

Lurer også på lyspærer. Ikke av latskap, men at jeg aldri får se på bilen i dagslys for tiden. Skal bytte både nær-, fjern- og parklys til noe bedre og penere. Vet at nærlyset er H1. Såvidt jeg kunne se uten å ta ut pæra var fjernlyset også H1. Stemmer det? Ser ut som H7 eller.no på bildet i Haynes. Får heller ikke parklysa til å stemme med Haynes. Der står det at den skal ligge under lokket til fjernlysa, men der så jeg ikke noe. Regnet med at det er den som går inn i lykta mellom fjern- og nærlysene (som jeg ikke klarte å få ut pga en umulig klemme). Er parklyset glassokkelpære W5W eller er det en T4W som philips påstår på hjemmesidene sine? Hadde håpet jeg kunne få bestilt pærer i dag sånn at jeg kunne få byttet i løpet av de totalt 4 timene sola viser seg i helga... Regner med at det kanskje kan være forskjell på årsmodell og utstyrsnivå. Dette her er en -95 2L16V

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... jeg vil anbefalle deg og skru av spjeld-huset og rengjøre det, de gror seg tette med sot og dritt.. jeg pleier og bruke noe som heter "ONE SHOT" fra Würth det funker som bare f...

 

ang lysa dine.. hvis du har de kjipe gamle lyktene som jeg tipper du har.. :P så har du H1 i fjærn og vanlig5W(T10) park lys.. jeg vil anbefalle deg og montere Xenon i lyktene lyser noe sinnsykt bra og er ikke så sinnsykt dyrt lenger.. kan skaffe til en billig penge.. :)

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har h1 over alt,Spreder,nærlys,fjernlys

 

jeg tror ikke du har riktigt der crazy corsa, tenker meg at du er ungdom og kjører friskt med bilen og fått blåst ut den dritten :)

 

Du får ingen varsel lampe når dette skjer? høres veldigt ut som tomgang regulatoren, men sjekk slangene som går ut av diverse regulatorer for sprekker "hull"

 

Er du uheldigt så er det luftmasse måler'n din som er gåen.

 

 

 

Parklys pærene er 5w orginalt.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Får ikke noen motorlampe, så jeg tviler på at det er LMMen. Tror kanskje det er bedre å leve med det enn at jeg skal begynne å skru av spjellhuset. Alt jeg tar i blir som regel til bæsj. Burde sikkert bytte den sprukne slangen, men jeg aner ikke hva den er, og det er så sinnsykt trangt der. Det er den tynne slangen ved siden av den litt tykkere foran på toppen.

 

Tror ikke jeg gidder å koste på Adam noe xenon-kit, men tenkte at jeg skulle bytte ut de gule, fæle pærene med noen "50%-pærer" som forhåpentligvis er hvite og lyser bedre. Var ute og kjørte på natta her om dagen og oppdaget at jeg begynner å bli gammel og svaksynt.

 

Fikk satt på hvite sideblinkers i morges. Ble veldig mye bedre, men jeg må få tak i sånne pærer som er sølv når de er slukket og orange når de lyser. Noen som vet hvor man får tak i det i 5W glassokkelpære?

 

Dette er jo nesten en merkedag, for nå er ikke bilen min original lenger:-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har forsåvidt ikke det, men hadde lambdasensoren eller LMMen tatt kvelden skulle motorlampa begynt å lyse og bilen burde gått dass. Vet ikke helt om problemet har løst seg selv. Lenge siden det har skjedd nå.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår