totte88 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 hei.. har puttet fk motorn i motorommet.. og skal begynne å kople til.. og under innsuget er der en slags "klomp" ligner på EGR ventil.. med en føler i.. i alle fall elektrisk tilkopling!... er dette noe jeg må kople til.. har jeg stikket i mitt F ledningsnett? er også en føler rett under innsuge.. en føler mer er på F motoren... har jeg stikket til denne å!? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 det under innsuget er vel kaldstart dyse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Hvis den sitter i innsuget så er det vel kaldstart som lassiss sier, men forsvant ikke den i 199X a? Du har i allefall ikke så mye bruk for den... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 oki.. da dropper jeg den.. :) det jeg faktisk kom fra til at det var når dere sa det:) enn den føleren ekstra under innsuget? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 er vel ikke tomgangsventilen du mener?? 2 slanger på og 1 kobling? for den må du ha vettu.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 er kanskje den.. men er jo ikke en slik på F motoren.. det er jo rart da... har jeg stikk til den? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 er det på blokka/toppen det er????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Hvis du finner ut at du behøver ledningsnett som er klippet til 240, samt gullboks, så har jeg det liggende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 er vel på toppen.. hadde vært flott med svar idag når montering av ledninger begynner:) selger du kun gullboksen!??? trenger vel neppe ledningsnett vill jeg tru.. etter hva folk sier i alle fall!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 er kanskje den.. men er jo ikke en slik på F motoren.. det er jo rart da... har jeg stikk til den? Det er med 99,9% sikkerhet kaldstarts-dysa, for F-motorer har tomgangsregulator som alle LH 2.2 og 2.4 systemer. Faktisk er regulatoren helt lik...ligner litt på ei sylinderforma "pumpe", som henter luft fra trykkrøret inn til innsuget, og "bypasser" luft inn til baksiden av innsuget via en slange, for å holde tomgangen oppe. Dette med kaldstarts-dyse er litt diffust, noen har det, andre ikke. Jeg har det ikke på min 1993 FT, men min 1989 F-motor hadde det, så jeg har bare stripset opp "pluggen" til resten av ledningsnettet....en "dummy-kobling" de kan stusse skikkelig over på en eu-kontroll om de vil ;) hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 så jeg trenger ikke kople den opp for at det skal fungere!?? har jeg den pluggen på nettet? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 pluggen til kaldstarten er blå.. hjelper det deg noe? ellers mener jeg å huske det er en til som ikke blir brukt, men er ikke helt sikker på det! men på innsugsiden skal du ha to i toppen(vanntemp følere) 1 oppe i blokka(bankesensor) 1 til tomgangsregulator alt det der EGR styret er bare å plugge å få vekk med en gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Det er med 99,9% sikkerhet kaldstarts-dysa, for F-motorer har tomgangsregulator som alle LH 2.2 og 2.4 systemer. Faktisk er regulatoren helt lik...ligner litt på ei sylinderforma "pumpe", som henter luft fra trykkrøret inn til innsuget, og "bypasser" luft inn til baksiden av innsuget via en slange, for å holde tomgangen oppe. Dette med kaldstarts-dyse er litt diffust, noen har det, andre ikke. Jeg har det ikke på min 1993 FT, men min 1989 F-motor hadde det, så jeg har bare stripset opp "pluggen" til resten av ledningsnettet....en "dummy-kobling" de kan stusse skikkelig over på en eu-kontroll om de vil ;) hehe Eg har no sett to ulike tomgangsregulatura..eine fra 88mod 240 og andre fra 940.. Den fra 940 skulle det 3ledinga innpå.. og den til 240 ska det 2 lidinga til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Legge ut bilder av prosjektet? =) Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 fann ut at jeg hadde stikk nok.. men tror faktisk jeg har ett for mange.. noen som husker vile som ska på hvor? passer vanntemp føleren fra F motorn.. for på F motorn var der bare en tilkopling mens på fk var der 2:) eller har det gått greit med koplinga.. satser på en 5-6 timers arbeid igjen.. kan ta bedre bilder en annen dag pluss å legge ut de jeg har senere.. trøtt i dag.. skrudd i 14-15 timer per dag nå så, med jobb å prosjektet!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.