JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 jeg hadde i allefall ikke kjørt rundt med 1 bar på en a motor om den skal være veldig pålitelig. men litegrann tåler den jo. Det skal jeg være enig i.! Hadde aldri turt det selv.. Men det skal gå.. Men som sagt.. Forgasseren tåler bare 0,7max.. Motoren skal visst ha rundt 180hk ved turbo og evt litt annent.. Burde holde i massevis Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Det skal jeg være enig i.! Hadde aldri turt det selv.. Men det skal gå.. Men som sagt.. Forgasseren tåler bare 0,7max.. Motoren skal visst ha rundt 180hk ved turbo og evt litt annent.. Burde holde i massevis det er vel på en ET motor. mener ene kameraten min preka på 140 eller noe jeg. men det gasser greine er jeg ikke helt inne i gett.:P Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 det er vel på en ET motor. mener ene kameraten min preka på 140 eller noe jeg. men det gasser greine er jeg ikke helt inne i gett.:P Det er nok mer.! Jeg hadde 140hk på min 2L turbo før.. Det var riktig nok en 2,1L topp da.. Så litt ekstra futt fikk den jo bare der.. Men det er hva vi kom ca frem til når vi holdt på å regne og undre.. Men seff dette er jo et + - stykke man aldri kan få riktig på.. Uten dyno Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Det er nok mer.! Jeg hadde 140hk på min 2L turbo før.. Det var riktig nok en 2,1L topp da.. Så litt ekstra futt fikk den jo bare der.. Men det er hva vi kom ca frem til når vi holdt på å regne og undre.. Men seff dette er jo et + - stykke man aldri kan få riktig på.. Uten dyno om du ser på 740in til b230 ft bremsa han 175hk på hjula med ft motor med chip, oppstilt trykk osv. så er nok ikke så mye i den gasser motorn. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 En annen u-ting med forgasser turbo, er at det slurper i seg noe sinnsykt med bensin. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 om du ser på 740in til b230 ft bremsa han 175hk på hjula med ft motor med chip, oppstilt trykk osv. så er nok ikke så mye i den gasser motorn. Da kan det nok stemme bedre med det du sa :) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 En annen u-ting med forgasser turbo, er at det slurper i seg noe sinnsykt med bensin. Tru meg.. Du fyller på annenhver bensinstatsjon.. Men fy så arti det er uansett ;) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 trenger ikke bruke så allverden, jeg kjørte med en forgasser turbo motor som var bremsa 300hk, 2 dobble osv, på pen kjøring så brukte den ikke mer enn 1.5, men på bann gass derimot skal jeg ikke si no... men draget veide jo opp litt da;);) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 trenger ikke bruke så allverden, jeg kjørte med en forgasser turbo motor som var bremsa 300hk, 2 dobble osv, på pen kjøring så brukte den ikke mer enn 1.5, men på bann gass derimot skal jeg ikke si no... men draget veide jo opp litt da;);) Finnes det no mellomting mellom tomgang og fullgass på volvo? :hvaskjera Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hehe det er det da, skulle nesten ha blitt kursa i pen kjøring tror jeg Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hehe det er det da, skulle nesten ha blitt kursa i pen kjøring tror jeg Du eller jeg? evt begge? Det er jo ikke umulig at du ser den svarte satans delebilen min kjøre rund i Asker da.. =p Har nesten alltid en breisladd rund en sving.. Sikkert grunnen til at jeg blir stoppa i ett sett Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hehe jeg mente egentlig meg, men siden du følte deg truffet så gjelder det nok begge da hahaha, det er mulig at jeg har sett deg, men ikke registrert det, du får hilse neste gang da, ;) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Har ikke sett bilen din rundt her.. Hvor pleier du å henge? Heh.. Kan legge ut noen bilder av den :P Jeg føler meg truffet ja.. Så da er vi nok to som kjører gris.! ;) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 på min siste B230AT kjørte eg på 1,1bar og det gjekk no bra:)hadde då 740 intercoler, magnettenning m/bort kobla vacum klokke å stilt tenninga på ca.26grader på 4000rpm, blenda av kjølevann slyfa som går gjennom innsugsmanifolden og innsugs temp. gjekk ned ifra 80grader til 28grader, 3" jt effektanlegg,sportsfilter med kaldluft inntak i grillen.. AT motorane har ca.140hk orginalt..vekje kor mykje der va etter på? men flisa lett BMW 325 som skulle ha ca.194hk. :) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Kan ha noe med kjøringa å gjøre også det Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.