Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg skal ha nye dempere. Jeg må ha korte dempere, og da står valget mellom ClubSport, og Racing. Vet at Rally er harde. Sevrin har sånne på bilen sin, og den er stiv. Vet at Racing er hardere. Men hva burde man velge? Racing eller ClubSport? Hørte om ett oppsett de bruker i VOC, Racing forran og ClubSport bak? Er ClubSport mye mykere enn Rally? Vurderer Racing, siden det er kult med stiv bil.. Tøft å kjøre, tøft å se på når bilen kjører bortover og "spretter" på dumpene.. Men blir det veldig sånn at man kan "telle småstein på motorveien" ? Hva er anbefalt? Med tiden, blir det sikkert noe banekjøring. Og hardere kjøring på vanlig vei. Skal ha poly-foringer etterhvert (DaButcher får en ordre tror jeg.. :) ), og det blir jo stivere da.. Skal også oppgradere krengningshemmere og stivestag i motorrom. Hvor mye påvirker dette dempeegenskapene til demperne? Så, vil ha det stivt, men ikke ubehagelig stivt. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Tror et oppsett med Clubsport vil fungere bra. Har Rally nå, gruer meg virkelig til lavprofilen blir hentet frem:eek: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Det høres jo faktisk ikke bra ut.. :P Så du vil sette en femmer på ClubSport fremfor Racing, med andre ord? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Med rally/racing har du null komfort, med lavprofil og polyforinger kan det bli ganske ubehagelig. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hehe det er jo en del av opplevelsen med å kjøre en modda 240, er det ikke?;) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Joda, men litt kjedelig når det også er bruksbilen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Ja, det skal også være bruksbilen. Daily Driver.. EDIT: Kan også legge til at jeg har ratta rundt i 360 med forsterka camping-bakfjører til Sierra forran, og doble bladfjærer bak. Sånn stiv skal jeg ALDRI ha en bil igjen...... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Driver å skal handle Bilstein til 242'n min, Rally-dempere... blir spennende å se hvordan bilen blir i VOC;) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hadde bilen blitt no lavere hvis jeg hadde brukt korte dempere med Lesjöfors senkesett enn med orginale dempere? Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Tja.. Kan jo kappe mer... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Blir lavere hvis demperene presser fjærene mer sammen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Når bilstein kaller demperne sine for Rally eller Racing så er det en grunn til det.. det er ikke noe dem skriver bare for å selge, men demperne er beregna for dem slangs bruk.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Er ikke rally kortere enn org. dempere? Vil det ikke funke med Lesjøfors 35mm senkefjærer? Club sport er jo veldig korte da og 35mm er ikke veldig mye senking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 altså, de racing demperene er laget for ASFALT kjøring, Rally demperene er laget for grus og liknende. jeg har Clubsport, skal teste de på bane til sommeren, og om de ikke er gode nok blir det coilovers. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 men går vel ann å kappe så lenge fjæra sitter fast i demperen forran Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.