Gå til innhold

S12.....


Einar

Anbefalte innlegg

Har nå endelig fått i gang Silviaen igjen, fikk tak i en delebil, som vi tok motoren fra, samme motor, 2.0DOHC.

Er det noen som vet hvor mange S12´er som fins igjen i norge, vet det kom 25 inn i 84, har kun sett 3 stk, 2 av dem står hjemme.

Hvis det er noen S12 eiere her, send meg en mail, kan prøve å lage ei liste over eiere i norge.

 

einar@bilgjengen.zzn.com

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

har du noen deler fremdeles eller? kjøpte meg en us-import 84 modell med ca20e idag. blir nok byttet ut til fordel for ca18det. eneste som er dritt med denne er at det er en 84, altså med stiv bakaksel og tromler bak. noen bilder av bilen min her

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kom in flere enn 25, - nærmere 75 biler i 84 og 85. Dette var biler som kom fra Danmark og det kom også noen 1.8 Turbo med på lasset blant alle bilene (som for det meste var 2.0 DOHC biler).

I dag er det vel ikke mange igjen som ruller og går, min gamle med FJ20 ET motor går fremdeles og jeg vil vel anta at 15 stykker rundt om fortsatt er i live. For ikke så lenge siden så jeg en hvit med minimale tyveriskader stå på Røsnæs Bilopphuggeri utenfor Halden. Denne var nesten strøken innvendig og utvendig, hadde de originale alufelgene, men HØY km - 380.000?

 

Gi meg noen dager, så bringer vi klarhet i nøyaktig hvor mange som ble importert.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en S12 "Grand Prix" med skjermutbyggere ala Audi URquattro liggende på lur. Takluke og 15" Gotti lettmet.felger.

 

Bilen er HYPERSJELDEN da det kun ble produsert 50 stykker av denne. Den har også den litt større hekkspoileren fra Silvia V6.

Servo, varmeseter og lyktspylere er noe av utstyret.

Fargen er "koksgråbrun" metallic (se tråden om Silivia S12 turboen som var til salgs - S12'n med turbo som jeg hadde var samme farve).

 

Bilen er ikke sliten.

 

Bilen er fra mai 86 og har kjørt 192t km.

Prisen er 25.000,- men bilen er ikke tollet (kommer i tillegg med ca. 25.000,-).

Blir kanskje litt i meste laget?

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med STIV aksel? Hmmm - Da er helt sikkert bilen en USA utgave vil jeg tro...

Disse har andre baklykter enn europeiske utgaver - lyktene er liksom inndelt i "felter" mens europeiske hadde lykter uten "felter" - om du skjønner meg.

Ryggelysene var også flyttet ned i støtfangeren mens på europeiske biler er det tåkebaklys i "venstre" ryggelys.

Videre har den kanskje ikke hekkspoiler samt en noe mer "rolig" motor, CA20E eller Z20E?

 

Ellers er svaret nei på det andre du spør om...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er en us-versjon som kom til norge i 88, sitter en ca20e med ødelagte ventiler i den nå. spørs om jeg gidder å fikse den motoren, setter heller i en ca18det. vet du hvordan det er å registrere den med ca18det? siden s12 har kommet med ca18et før så burde det vel gå greit?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erbe

Finnes det diffbrems til s12 med stiv aksel?

Har nissan noe slikt? king cab kanskje?

Jeg trenger en til laurel'en, alternativet er å bygge om til volvo :/

Er det diffbrems på laurel 3.0?

 

 

Får du ikke kjøpt sånn som du bytter innmaten med til de fleste akslinger? så en siden på nett en gang med noe slikt, men husker ikke hvor og sjekket ikke laurel... :) sjef bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår