SierraTyphoon Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 kjedelig med disse 2,5 tdi'ene på vinteren... I dag var her -15, og bilen nektet å starte, så nå må jeg lade batteriet.. :P Men etter hvert som temperaturen synker litt så skal jeg teste en del av det som har blitt sagt her, for det virker på en måte som om ikke gledepluggene virker ja... Glødepluggene blir forøvrig styrt (tiden de er på, varigheten) av styreenheten som overvåker motorens temperatur via kjølevannets temperaturgiver. De skal også virke dersom du har starta bilen og kjørt et stykke, men dog ikke nådd arbeidstemperatur (og når utetemp e under 8 grader). Dersom glødepluggene ikke får strøm så skal det være enten pga glødepluggreleet eller at matningskretsen er defekt. En del av dette er tatt i fra Haynes ;) Men noe jeg lurer litt på, hvordan finner man ut om man har ABP, AAT eller AEL motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Men noe jeg lurer litt på, hvordan finner man ut om man har ABP, AAT eller AEL motor? Du kan gå på http://www.mekonomen.no og taste inn registreingsnummeret på bilen :drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Men noe jeg lurer litt på, hvordan finner man ut om man har ABP, AAT eller AEL motor? På min motor står det AAT på babord (:P) side av blokka. Litt i framkant. går fint and å se dette når du åpner panseret. Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo102 Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Kjøpte ny A6 i fjor sommer, synntes dn va litt treg og starte selom det var varmt, så tenke det sku være sånn, så venta til vinter og da fikk jeg ikke start på dn når det va under 1 grader og da byttet jeg glødeplugger og etter det starta den i 25 minus på første forsøk ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 hei, fant dere ut hva feilen var? Plages med dette selv. har sjekket glødepluggene, ok sjekket kjølevannsføleren, den som sitter oppe, ikke under. ok. Den som satt under kjølevannsflensen så noe irret ut. EDIT: Den oppå er vel gjerne termotidsbryteren. Den andre 4 polte går vel til motorstyringa. Noen som har verdier på denne? Har også sjekket sikringa ok. Brukte tangampermeter , men fikk ingen utslag på strømforsyning til pluggene, men var 15+ ute. Glødelampa funker bare 1sek eller noe. Når bilen er varm så går det grei. Men turbo noe treg, slår ikke inn før 3000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo102 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Når dt gjeld turboen så går det ann å justeres men huske ikke kossn. vet at far gjor det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 har "midlertidig" reparert kaldtstarten. Koblet ut den 2 polte stikket på toppen av kjøleflensen. Da gløder den automatisk i 30sek. Starter med engang. Men må prøve å finne ut av det. Får sjekke litt med den justeringa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg