Gå til innhold

Rekord Motor i City

Ranger emnet


Børge

Anbefalte innlegg

Fikk handla meg en city i dag, som jeg skal ha på isen i vinter.

Har en trimmet rekord 2.2 (i) som jeg tenkte jeg skulle ha i.

Lurte hvor mye som må gjøres med tanke på motorfester, mellomaksel og gir.

Regner ikke med den originale girkassa holder så alt for lenge, i og med at det er nærmere 200 hester i den motoren.

 

Håper på svar.......

Gjør som Petter Felgen og Reodor Smart... Finne på noe rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Nå har jeg fått henta motoren, og ei rekordkasse...

Ser at stabstaget må LANGT ned og at motorfestene i bilen er noe for smale i forhold til motoren, men det er ikke det største problemet.

det største problemet tror jeg blir rattstammen, er redd den vil gå i blokka, og girkassetraversen, og klipp/lim av mellomaksel. Noen som vet hvordan jeg gjør dette greit uten å få sleng i den??

 

BTW: Åssen legger jeg ut bilder her???

Gjør som Petter Felgen og Reodor Smart... Finne på noe rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ratt stammen går nokk ikke i blokka nei.. d smarteste du kan gjøre er å sende mellomakslingen inn slik at den blir spent opp i dreiebenk.. skaff det et 1600krengningsstag forran da går det som smurt..

du kan registrere deg på http://www.photobucket.com så laster du opp bildene der, å når du skriv post her inne trykker du på det iconet som viser et bilde på en måte, så kopierer du url adressen fra photobucket å legger den inn i den ''popupen'' som kom opp da du trykte på bilde knappen.. håper du skjønner forklaringen :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Motorfester fra Kadett 1600 / sveise selv. Motorfester fra OHC passer _ikke_ på cih
  2. 1600 stabstag foran
  3. Bytte bunnpanne, flytte pickup og peilepinnehull. Har motoren stått i en Ascona/Manta før så er det allerede gjort.
  4. Firetrinnskasse: 1200 automat mellomaksel. Er det 1600 bakstilling så kan du bruke fra 1600(!) Brukes det femtrinns må det klippes og limes uansett.
  5. Er det en 1200 manuell så må du også fikse litt på girkassetunnelen.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motor fra rekord i en kadett city.

 

brukte 1600 motorfester, bakaksel og stabstag. manta 1800 bunnpanne, måtte lage nye radiatorfester. brukte en manta radiator.

getrag 240 5trinns girkasse med innkortet giroverføring. klipp og lim mellomaksel.

 

bilen er originalt 1200, men jeg måtte ikke gjøre noe med girkasse tunellen for å få plass..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


  1. Brukes det femtrinns må det klippes og limes uansett.
  2. Er det en 1200 manuell så må du også fikse litt på girkassetunnelen.

 

5 trinns, altså Getrag 240 kasse kan du bruke ascona/manta 1.6 automat mellomaksling. Og med den kassen trenger du ikke gjør noe som helst i tunellen..

 

4 trinns er litt værre med pga overføringen på siden på kassen, som blir litt bred..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår