T0mmen Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Heisann. I August 2006 var jeg og en kamerat å henta meg en ny bil, dette er da en Opel B Vectra 1996 mod 1.7TD. Bilen er nyoppusset sommeren 2005, med ny lakk, da orginal lakk og med noe riegerstyling:) Denne har rulla en del miler, men er en importbil derfor de mange milene. Og brukt som pendler bil tidligere. Ingen ulyder eller svetting fra motor, så foreløbig er den finfin:) Har også bygget en del stereo i denne, har vært mye fram og tilbake frem til nå. På 3 mnd'er har jeg brukt 1x12" RF, 2x12" Cerwin Vega V-max, 2x10" Cadence Wild Beast og 2x12" EarthQuake SubZero. SubZeroene ble nå solgt for ikke mange dagene siden, og nytt frontsett er bestillt. Forsterker(e), er av type Tru Technology, monoblokk type HAMMER H1. Frontsettet som er bestillt består av 4x6.5" midbasser, 2x3" mellomtoner og 1x1" diskanter fra merket Hertz. Dette skal da drives av en Tru Technology T-4.100 som skal brokobles til 2x200wrms. Subbene blir 2x12" Hertz HX300D som skal stå i en bandpasskasse, for å få alt trykket rett inn i cupeen. Ellers så er bilen i tipp topp stand, noen rustbobler på høyre bakskjerm, men disse skal takes før våren kommer tilbake. Noen bilder av bilen og stereoen må jo også komme. Driver nå å bygger dørpaneler i glassfiber til frontsettet. Bilder av subber under bygging kommer når den til er der. Bagagerom og fremdører er dempet med Vibroplast-M1 matter fra http://www.autocustom.no . Må bare spørre om det er noe dere lurer på:) Den dagen jeg hentet bilen:) Første stereomontering Andre stereomontering Tredje stereomontering Fjerde stereomontering Demping av bagagerom Demping av dører Demping av dører (2), ikke ferdig på dette bildet. Så over til dagens prosjekt, glassfiberbygg: Teste vinklingen på midbassene vinklingene ble bra, så slik ble det Midbasser og diskant plassert, mellomtonen venter på baffelring Passasjerdør under fleecepleddet Polyesteren er på førerdørpanel Glassfiberduk er handlet inn Passasjerdør ferdig med glassfiber Førerdør påbegynnt stifting Ferdig med første lag polyester Duken er tilpasset Førerdør er under mang en liter polyester og 3 lag duk Diskanthusene er trekkt opp og med polyester Samme her.. Og en aller så liten smakebit på hvordan passasjerdør ser ut pr dags dato:) For flere bilder og mer tekst/info se i prosjekt tråden min som står i min signatur. Enjoy.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrUz- Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 ser jo bra ut detta ;) Siter Akkurat nå: Vectra A Rieger 2.5 v6 Kadett E GSI 16v (C20XE) Turbo Kadett E GSI 16v (C20LET) Turbo Electromotive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimh Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Stå på, pen vectra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mds Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 kommer til å bli feet stereo innstallasjon..:D Har samme styling selv.. kler bilen pent :) men du, kan du finne ut hvor tidligere eier kjøpte chrom speil, og adapteren/feste til speila.. ta gjerne nærmere bilde av dette også.. Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Takker for gode ord:) Vil tro de er kjøpt der andre stylingen er kjøpt, hos http://www.maxam-tuning.no? Vurderer karnsje omlakkering til neste vinter, få se hvor langt jeg kommer med stereoen, det er den som er førstepri nå:) Da jeg håper å få ferdig alt til EMMA sesong 2007.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 kommer til å bli feet stereo innstallasjon..:D Har samme styling selv.. kler bilen pent :) men du, kan du finne ut hvor tidligere eier kjøpte chrom speil, og adapteren/feste til speila.. ta gjerne nærmere bilde av dette også.. Her har du noen bilder av sepil og adapter:) Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Linjene på bilen blir jo ødelagt med de speila der.. Speilene som er der originalt er jo halve sjarmen.. Siter - ( ) Mazda 323 GT-R - (X) Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Linjene på bilen blir jo ødelagt med de speila der.. Speilene som er der originalt er jo halve sjarmen.. Har jeg faktisk ikke fått noen kommentar på. Eneste folket har kommentert er at de faktisk var veldig tøffe til bilen, og det er meg også selv inkludert:) M3 speil skal være på M3 og ingen annen bil, men syns det er fint på denne bilen, så de blir beholdt inntil videre iallefall. Nye oppdateringer ang bilstereoen. Alt av stereo utenom cd-spiller er nå solgt, og Hertz HSK 163 med 2 ekstra midbasser er på vei til meg om ikke mange dagene håper jeg:) Frontsettet skal drives av en SoundStrem TRA 1000.2 forsterker, og subbene skal drives av en SoundStream TRA 1000.2 disse bestilles om ikke mange dagene. Subbene blir Hertz HX300, og disse bestilles over nyttår en eller annen gang:) Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GangstaP Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Er enig med Trulsen jeg! Syns de speila ble litt feil på Vectra'en, men hver sin smak! Vi bor jo tross alt i et fritt land.. Takk og lov for det! Men, stereoen din blir jo sinnsykt fet da! ;) Stå på! Siter 92 BMW 318IS M-powah 98 Opel Vectra Rieger Pimped Edition (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villis Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Bare en liten avsporing her, ser du har gjort en god jobb med anlegget ditt, når du tok av panelet i dørene hvordan gikk du frem da? Tenkte jeg skulle ta av mine men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Bare en liten avsporing her, ser du har gjort en god jobb med anlegget ditt, når du tok av panelet i dørene hvordan gikk du frem da? Tenkte jeg skulle ta av mine men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne :wonder: Er en veldig enkel jobb, sett bort ifra vindussveiva som kan være noe "herk". 4 klips, 2 bak og 2 frem, så er det 3 skruer på det plastikkdekslet rundt dørhåndtaket som må skrues ut. Når dette plastikkdekslet er av så er det vare å nappe ut dørtrekket, såfremt at du får av klipset til vindussveiva. Klipset står samme vei som "rullen" som du vrir på..Sorry, noe vanskelig å forklare dette med klipset. Kan være VELDIG vrien akkurat den biten, om du ikke vet/kan det.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Ser bra ut... Du gjør det grundig når du først setter i gang ja. Fått pussa ned å trekt døran i vinyl/stoff da? Hvordan går det med pusse jobben? Det e mye arbeid, eller langtekkelig å pusse ned glassfiber... Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villis Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Oki! Da prøver jeg det! Har heldigvis elektriske vinduer :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Ser bra ut... Du gjør det grundig når du først setter i gang ja. Fått pussa ned å trekt døran i vinyl/stoff da? Hvordan går det med pusse jobben? Det e mye arbeid, eller langtekkelig å pusse ned glassfiber... Joda, må jo gjøres skikkelig når man først bygger. Nei, skal pusse ned siste rest med glassfibersparkel imorgen, og gå over med polyestersparkel noen steder, for å få gjevn flate "all over". Blir vell ikke ferdig før frontsettet kommer heller, for vi skal bygge opp rundt elementene med sparkel så det blir litt finere med nedfelling. Bilder vil bli lagt ut på prosjekt-tråden min når vi kommer til neste step med pussing:) Stay tuned.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Her er siste bildene av hvordan dørene ser ut pr dags dato:) Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg