Gå til innhold

Kjøpe bil uten å omregistrere?

Ranger emnet


Mkalle

Anbefalte innlegg

Sett at jeg finner en billig bil og kjøper denne, for så å selge den videre i nærmeste fremtid. Hvordan gjør jeg når jeg kjører den hjem? Den må jo ha forsikring..

 

Når selgeren leverer slagsmelding får jo jeg faktura på omreg. Skal jeg bare unnlate å betale denne, og heller levere inn skiltene?

 

Hvordan er fremgangsmåten?:)

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få det helt etter reglene, må du først omregistrere bilen på deg, for så å registrere den på nye eier, men er gratis omregistrering i to måneder.

 

Gammel eier leverer salgsmelding og du beholder skiltene på bilen, men skiltene skal leveres innen tre dager hvis du skal følge boken, hvis ikke blir bilen begjært avskiltet, men er ikke akkurat som om de kommer hjem til deg og henter skiltene.

 

Litt knotete forklart men håper d skjønner.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan levere inn skiltene selv, så slipper du å omregistrere bilen. Levér likevel salgsmelding.

 

Betaler du ikke omregistreringsavgiften, så går det ut begjæring om avskilting. Hvis du nå ikke ønsker å avskilte bilen, så koster det kr 900 (i tillegg til omregistreringsavgiften) å beholde skiltene.

 

Inndratte kjennemerkene kan bare utleveres dersom skyldig avgift, renter og gebyr blir betalt.

 

Selgers ansvarsforsikring gjelder i 14 (?) dager etter eierskifte. Det er også forsikring på prøveskilter.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja...nå har jeg kjøpt og solgt biler et kvarter liksom...og her var det mye rare svar...begjering blir det ikke før du får purring nr 3 som det står da at det er blitt begjering..og det tar som regel 3 uker fra selger leverte salgsmeldingen..skal du kun kjøpe og selge bilen så bry deg ikke om den omregg avg..koster deg ingen ting i avg.. men drar du det for langt at du får brev nr 3 og blir avskiltet ryker du på 1400 i påskiltnings gebyr +vanlige avgifter..men når du får brev nr 3 så legger man ikke ut på langtur liksom..og det stemmer at selgers forsikring gjelder for deg som kjøper i 14 dager..det med at du må fikse dette innen 3 dager etter at du har kjøpt bilen er tull..går mere en 3 dager fra selger sender inn salgsmeldingen til du får første brev. jeg kjøper bilen.. betaler ikke en dritt.. og passer på at den er solgt innen fristen på nesten 3 uker... værre er det ikke... njaaaaaa... hehe

Du vinner ikke andre plass, du taper første plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja...nå har jeg kjøpt og solgt biler et kvarter liksom...og her var det mye rare svar...begjering blir det ikke før du får purring nr 3 som det står da at det er blitt begjering..og det tar som regel 3 uker fra selger leverte salgsmeldingen..skal du kun kjøpe og selge bilen så bry deg ikke om den omregg avg..koster deg ingen ting i avg.. men drar du det for langt at du får brev nr 3 og blir avskiltet ryker du på 1400 i påskiltnings gebyr +vanlige avgifter..men når du får brev nr 3 så legger man ikke ut på langtur liksom..og det stemmer at selgers forsikring gjelder for deg som kjøper i 14 dager..det med at du må fikse dette innen 3 dager etter at du har kjøpt bilen er tull..går mere en 3 dager fra selger sender inn salgsmeldingen til du får første brev. jeg kjøper bilen.. betaler ikke en dritt.. og passer på at den er solgt innen fristen på nesten 3 uker... værre er det ikke... njaaaaaa... hehe

 

Takk for kjempesvar!:) Kan jeg altså kjøpe bilen å drite i forsikring når jeg skal ha den hjem? At den fremdeles er ansvarsforsikret altså?

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg et spørsmål til.

 

Når jeg kjøper bilen fyller vi jo ut salgsmeldingen, og selgeren leverer dette på tilsynet. Når jeg da skal selge denne bilen igjen innen 3 uker, hvordan skal da kjøperen få betalt omreg.? Jeg har jo ikke mottatt noe vognkort for å fylle ut eierskifte.. Alt jeg har er jo en ubetalt faktura på mitt navn..

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et spørsmål til.

 

Når jeg kjøper bilen fyller vi jo ut salgsmeldingen, og selgeren leverer dette på tilsynet. Når jeg da skal selge denne bilen igjen innen 3 uker, hvordan skal da kjøperen få betalt omreg.? Jeg har jo ikke mottatt noe vognkort for å fylle ut eierskifte.. Alt jeg har er jo en ubetalt faktura på mitt navn..

 

Inget problem.. han du kjøper bilen av sender inn salgsmelding.. du får da en regning som du kaster... så når du skal selge bilen så henter du salgsmelding på biltilsynet eller hos politiet.. han som kjøper bilen av deg vil da få en ny regning slik som du fikk. han fikser da resten selv. :)

Du vinner ikke andre plass, du taper første plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kosta på meg egen forsikring.

Når bilen er solgt i systemet (men ikke omregistrert), skal ikke bilen brukes, ergo kan det være at forsikringsselskapet til forrige eier setter seg på bakbeina om noe skjer.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår