Bayas Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Har i lengre tid opplevd, i mine øyne svært høyt oljeforbruk på vår Audi A4 2,0, 2002-modell. Bilen har derfor vært ut og inn fra Møller, med full overgang, lekkasjesjekk, bytting av ditt og datt, og til slutt overgang fra Longlife olje, til vanlig helsyntetisk. Oljeveiing har vi også vært igjennom, med et resultat på 0,46 liter pr. 100 mil. Ettersom dette er under fabrikkens krav på 0,5 liter pr. 100 mil har, etter mye om og men, både forhandleren og Møller sentralt satt seg på bakbeina og mener at det ikke er noe galt med bilen så lenge den ligger innenfor 0,5. Per i dag betyr dette at vi må fylle olje på kjerra ca. hver andre uke.. 1 liter pr. 100-150 mil. Dette er helt horribelt, men hva skal vi egentlig gjøre nå?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Kjøp Toyota, min er fra 1989, ikke akkurat fulgt opp med servicer og har gått 163.000 og bruker ikke olje for fem øre :hammer Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cj2002 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Har i lengre tid opplevd, i mine øyne svært høyt oljeforbruk på vår Audi A4 2,0, 2002-modell. Bilen har derfor vært ut og inn fra Møller, med full overgang, lekkasjesjekk, bytting av ditt og datt, og til slutt overgang fra Longlife olje, til vanlig helsyntetisk. Oljeveiing har vi også vært igjennom, med et resultat på 0,46 liter pr. 100 mil. Ettersom dette er under fabrikkens krav på 0,5 liter pr. 100 mil har, etter mye om og men, både forhandleren og Møller sentralt satt seg på bakbeina og mener at det ikke er noe galt med bilen så lenge den ligger innenfor 0,5. Per i dag betyr dette at vi må fylle olje på kjerra ca. hver andre uke.. 1 liter pr. 100-150 mil. Dette er helt horribelt, men hva skal vi egentlig gjøre nå?! Jeg har også hørt om flere som har hatt A4 og A3 bensinbiler som bruker ganske mye olje. Jeg selv 2001 A4 Tdi PD (med longlife-olje), og den bruker ikke en dråpe. Tror det er en generell svakhet på maaange av bensinversjonene. Tror ikke det har noe med hard kjøring eller dårlig vedlikehold og gjøre. De bare er sånn. Kjenner også en som har en 100 2,8 og den må han fylle olje på hver uke...:doh Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg