Gå til innhold

Div spm. passat 94. 1.8l

Ranger emnet


Tirgo

Anbefalte innlegg

En stasjonsvogn med 1.8l motor med 90hk.

1.

Motor blir sjelden mer enn 65-70 grader varm. Er dette normalt eller hva?

 

2.

Hva er reg reim intervallene på denne motoren? Mer som bør byttes i samme slengen man bytter regreim?

 

3.

Er fullt av vann i gulvet på sjåførsiden fremme og bak. Hvor kan det komme fra? Dreneringer forran frontruta er ikke tette. Har ikke takluke. Null hull under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stasjonsvogn med 1.8l motor med 90hk.

1.

Motor blir sjelden mer enn 65-70 grader varm. Er dette normalt eller hva?

 

2.

Hva er reg reim intervallene på denne motoren? Mer som bør byttes i samme slengen man bytter regreim?

 

3.

Er fullt av vann i gulvet på sjåførsiden fremme og bak. Hvor kan det komme fra? Dreneringer forran frontruta er ikke tette. Har ikke takluke. Null hull under bilen.

 

1 ikke normalt

2 120000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stasjonsvogn med 1.8l motor med 90hk.

1.

Motor blir sjelden mer enn 65-70 grader varm. Er dette normalt eller hva?

 

2.

Hva er reg reim intervallene på denne motoren? Mer som bør byttes i samme slengen man bytter regreim?

 

3.

Er fullt av vann i gulvet på sjåførsiden fremme og bak. Hvor kan det komme fra? Dreneringer forran frontruta er ikke tette. Har ikke takluke. Null hull under bilen.

 

1. Dette er ikke normalt. Prøvd å bytte termostat? kan også være feil på instrumentet/giveren. Hvis en er i tvil så er det beste å måle tempen på vannet med et digitalt termometer o.l.

 

2. Har samme bilen selv, og sjekket hos merkeforhandler. De sier 90000km eller hvert 5år, det som inntreffer først. Bytt strammehjulet i samme slengen. I haynes boka så er det anbefalt å bytte reim hver 60000. Føler at reimintervallene på disse er litt "tåkete" alt etter hvem og hvor en spør. Heldigvis så er dette en enkel jobb på disse bilene og jeg gjør det selv på en times tid.

 

3. Sjekk om plasten/skumplaten bakom dørtrekket er ødelagt/løsnet. Disse bilene har for vane å ta inn vann igjennom døra. Har også merket at den kan ta inn vann i regnvære lettere hvis du har parkert slik at bilen står skjevt sideveis. Pakningen mellom kassen til pollenfilteret og karroseriet kan også være dårlig. Her er det bare en skumpakning. Jeg løsnet kassen og hadde godt med sikaflex her. ble noe bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er nok termostaten, ja. Korleis er varmen frå varmeapparatet? Merkar det godt på varmlufta i bilen dersom termostaten står konstant open.

 

2. Sist eg skifta registerreim (med prof. hjelp), fekk eg oppgitt 90.000, både hjå vw, og frå produsenten av reg.reim-kittet.

 

3. Ville sjekka plasten bak dørtrekka først. Og dreneringshola i dørane (renn det vatn ut av dørane når du opnar dei?). Har også vore borti lekkasje rundt tak-rails. Går kanskje an å sjekke at dei er godt festa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår