Tirgo Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 En stasjonsvogn med 1.8l motor med 90hk. 1. Motor blir sjelden mer enn 65-70 grader varm. Er dette normalt eller hva? 2. Hva er reg reim intervallene på denne motoren? Mer som bør byttes i samme slengen man bytter regreim? 3. Er fullt av vann i gulvet på sjåførsiden fremme og bak. Hvor kan det komme fra? Dreneringer forran frontruta er ikke tette. Har ikke takluke. Null hull under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 En stasjonsvogn med 1.8l motor med 90hk.1. Motor blir sjelden mer enn 65-70 grader varm. Er dette normalt eller hva? 2. Hva er reg reim intervallene på denne motoren? Mer som bør byttes i samme slengen man bytter regreim? 3. Er fullt av vann i gulvet på sjåførsiden fremme og bak. Hvor kan det komme fra? Dreneringer forran frontruta er ikke tette. Har ikke takluke. Null hull under bilen. 1 ikke normalt 2 120000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 En stasjonsvogn med 1.8l motor med 90hk.1. Motor blir sjelden mer enn 65-70 grader varm. Er dette normalt eller hva? 2. Hva er reg reim intervallene på denne motoren? Mer som bør byttes i samme slengen man bytter regreim? 3. Er fullt av vann i gulvet på sjåførsiden fremme og bak. Hvor kan det komme fra? Dreneringer forran frontruta er ikke tette. Har ikke takluke. Null hull under bilen. 1. Dette er ikke normalt. Prøvd å bytte termostat? kan også være feil på instrumentet/giveren. Hvis en er i tvil så er det beste å måle tempen på vannet med et digitalt termometer o.l. 2. Har samme bilen selv, og sjekket hos merkeforhandler. De sier 90000km eller hvert 5år, det som inntreffer først. Bytt strammehjulet i samme slengen. I haynes boka så er det anbefalt å bytte reim hver 60000. Føler at reimintervallene på disse er litt "tåkete" alt etter hvem og hvor en spør. Heldigvis så er dette en enkel jobb på disse bilene og jeg gjør det selv på en times tid. 3. Sjekk om plasten/skumplaten bakom dørtrekket er ødelagt/løsnet. Disse bilene har for vane å ta inn vann igjennom døra. Har også merket at den kan ta inn vann i regnvære lettere hvis du har parkert slik at bilen står skjevt sideveis. Pakningen mellom kassen til pollenfilteret og karroseriet kan også være dårlig. Her er det bare en skumpakning. Jeg løsnet kassen og hadde godt med sikaflex her. ble noe bedre da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleness Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 1. Er nok termostaten, ja. Korleis er varmen frå varmeapparatet? Merkar det godt på varmlufta i bilen dersom termostaten står konstant open. 2. Sist eg skifta registerreim (med prof. hjelp), fekk eg oppgitt 90.000, både hjå vw, og frå produsenten av reg.reim-kittet. 3. Ville sjekka plasten bak dørtrekka først. Og dreneringshola i dørane (renn det vatn ut av dørane når du opnar dei?). Har også vore borti lekkasje rundt tak-rails. Går kanskje an å sjekke at dei er godt festa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirgo Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Varmen fra varmeapparatet er veldig bra den. Blir skikkelig raskt varm også. Kanskje mer sansynelig at det er instrumentet som tuller da? Hva koster det å få bytta reg reim og strammer da mon tro? Ellers takk for svar:) Får sjekke litt da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.