firelude Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Halla ! Min Lancer - 93 mod med autkasse gjør livet surt ! Når jeg har kjørt en stund og bremser ned vil ikke kasse slure , den kveler nesten motoren . Jeg girer da manuelt ned og alt er i orden . Inngrepet i revers er noe hardt , ny olje og rett nivå . Er det noen justeringer ? Dette er vel typisk Mitsu når det gjelder kasser , man eller aut spiller visst ingen rolle . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Halla ! Min Lancer - 93 mod med autkasse gjør livet surt ! Når jeg har kjørt en stund og bremser ned vil ikke kasse slure , den kveler nesten motoren . Jeg girer da manuelt ned og alt er i orden . Inngrepet i revers er noe hardt , ny olje og rett nivå . Er det noen justeringer ? Dette er vel typisk Mitsu når det gjelder kasser , man eller aut spiller visst ingen rolle . hvordan var den gamle oljen ? ja det er en rekke justeringer på disse kassene og det skal stemme overens med resten, motor, gass osv. hvordan girer kassen ? er den hakkete, girer den sent osv. få litt mere informasjon så skal vi se om vi kan finne noen løsning på det. i verste tilfellet så er lamell plater slitte/brent, lager og div. og helt på spissen så må du bytte kassa. har du feks. justert noe på kassa ? wirer og slikt ? Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Tjaaaaa........ den gamle oljen så mest ut som motorolje , jeg mener denne kassen skal ha ATF . Har ikke justert på noe , bilen er kjørt 157 000 km , pussig at en kasse ikke holder lengre ? I motbakker når bilen drar tyngre girer ikke kassen ned før jeg bruker " kickdown" fungsjonen eller drar i stikka ,men dette gjelder ikke bestanding . Motoren rister og drar tyngre og tyngre helt til den kveles ,gjelder også når jeg bremser helt opp i "D" . Har opplevd at kassen " sparker " under kjøring , dvs jeg kjenner i et kort sekund nøkking/viberasjon .Power, Eco og overdrive fungerer tilsynelatende ok . Oljen ser bra ut selv etter en formiddag med mishandel .Det virker som at kassen ikke frikobler/slurer når gassen slippes ,minner om et tilfelle jeg hadde på en manuel giret bil der det var problemer med clutch / svinghjulslager , bilen gikk framover selv om at clutchen var inntrampet . Det er vel et oljetrykk som holder girene i inngrep og når jeg drar i stikka overstyrer jeg dette systemet ? Har skiftet olje 3 ganger men det samme er det samme . Det må nevnes at jeg " kjenner " mye til drivverket i ratt/pedaler , kan vel være noe lagergreier som er nesten rasert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 er vel noen ventiler i kassa som henger..!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Tja mulig det , i ventilblokka da vil jeg tru , men etter alle disse Mitsu kassene som har havarert er det pussig at ikke det finnes opplysninger der ute blant folket ang disse feilene . Mitsu kasser har havarert i Lancer ,Galant , Space Wagon . Satse på at jeg får ned ventilblokken uten at det raser ut deler . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.