Xenon Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Jeg lurer på å kjøpe meg en billig bil for vinterbruk...slik at lud'en ikke blir skada av den fæle vinteren :) Kravene er bakhjultrekk, ålreit å kjøre og at den ikke ser HELT forferdelig ut. Det bør også litt motor (altså, ikke de minste modellene)... slik at det faktisk går an å spinne på snø :) Og jeg vil selvfølgelig ha en bil jeg slipper å skru på hele tida... Kan noen anbefale noe? :) Lurte på Toyota Carina eller Corolla... hvor gamle må de være for at man skal få bakhjulstrekk? Tar imot ALLE tips med takk! -Kenneth Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Originally posted by Xenon Lurte på Toyota Carina eller Corolla... hvor gamle må de være for at man skal få bakhjulstrekk? Tar imot ALLE tips med takk! -Kenneth Toyota er blir vel ca 80mod, hadde en 81Starlet med Rvd. Carina kom med Fvd i 84(?) Ellers er vel Ford Sierra, Mazda 929, Volvo 360 (med B21) ok biler vinterbiler. Kan selv si at 340-360 tåler en go del ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 ikke glem volvo 240! Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Mannen ville ha en bil som så nogenlunde godt ut da. 240 kan diskuteres, men med felger blir den jo et skue... Sierra - lett og billig ( med unntak av bensinregninga da ) Scorpio - bruker enda mer bensin og stopper oftere. Mitsubishi Galant før 1986? Vanskelig å få tak i dog... Opel Rekord 2.2i eller Omega. Ingen av disse glimrer vel med kvalitetsrykter, men pytt... En gammel Mercedes Diesel med 50 ville dieselsjiraffer da? Klarer nok å ligge bredt med den også etter litt innsats... BMW E30.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 BMW E30, E21, E28 er alle å få tak i til under 15k. Kvalitet og Utseende varier voldsomt. Men er verdt en titt. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Bare gå på felgene med Bengalakk det! blir mega fin da :) du må nesten ha en baum i speilet og da, for og matche felga Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 Originally posted by mwb ikke glem volvo 240! ååh.. *gelde seg til vinteren!* :D Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet August 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 Mange tips her... men ikke mye jeg ikke har tenkt ifra før :) Har lite lyst å kjøre ford... men det KAN skje :) E30 er råe vinterbiler... hadde en 320... Men BMW er noe dritt å skru på ... og dyrt å forsikre...dessverre.... Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg