Gå til innhold

Skal bygge nytt anlegg i bmw'en. Trenger hjelp!

Ranger emnet


Anderslien

Anbefalte innlegg

Bare gi meg dine ideer. Send bildene på mail da vettu hvis du ikke får lastet de opp: anders_lien@hotmail.com.

 

Jeg har tenkt mye på å borre hull i kassa og legge ledningene inni kassa og ut på siden eller noe. Men å få dette tett er en annen sak...

 

du skulle hatt et ekstra golv;) med et lite hullrom i, da kunna du lagt kabler under dær:)

pass på så ikke strøm og signalkabler er ved siden av og krysser værandre;)

eller du kan legge dem pent å pyntelig på kassa:D

jeg suger på å tegne på data:shake

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

duskulle hatt et ekstra golv;) med et lite hullrom i, da kunna du lagt kabler under dær:)

pass på så ikke strøm og signalkabler er ved siden av og krysser værandre;)

jeg suger på å tegne på data:shake

 

 

Blir ikke noe problem av å ha de litt unna hverandre hvis kablene ligger inni kassa. Kan legge de på hver sin side av kassa da vettu. Jeg skulle hatt laget et ekstra rom ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe problem av å ha de litt unna hverandre hvis kablene ligger inni kassa. Kan legge de på hver sin side av kassa da vettu. Jeg skulle hatt laget et ekstra rom ja :)

 

Ikke for sent å legge på et ekstra høyde dær:) synest ikke at d er lurt å legge kabler i kassa, en grunn er at d blir mange hull å dritt i den, den andre er at du for problemer viss du vil hive ut kassa av en eller annen grunn, osv

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for sent å legge på et ekstra høyde dær:) synest ikke at d er lurt å legge kabler i kassa, en grunn er at d blir mange hull å dritt i den, den andre er at du for problemer viss du vil hive ut kassa av en eller annen grunn, osv

 

Er ikke det for sent? Jo, det er det, fordi jeg kan ikke legge ei plate oppå igjen den jeg har der forsterkeren og sånt ligger opp. Kan ikke ta fra hverandre kassa heller da, fordi den er limt og sparklet. Hvis jeg legger kablene i kassa og bruker silikon og lim i de hullene og rundt ledningene da? Da blir det tett hvertfall :) Men er det bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kobla jeg til forsterker og la høyttaler ledning fra subwooferen gjennom der jeg har borra hull til portene. Jeg har ikke satt i porter eller noe enda. Også vet jeg ikke hvordan jeg skal ha ledningene til forsterkeren enda. Har heller ikke fått trekt den i filt enda. Jeg testa den hvertfall ut sånn den er, og jeg syntes det ble dårligere bass etter jeg borret hullene til porter. Men dette kan vel ha mye å si om at jeg ikke har satt i noen porter enda?

 

Har det mye å si at jeg har kun 6mm2 jordkabel og 10mm2 strømkabel? Fikk annbefalt 10mm2 strømkabel og jordkabel, men jeg hadde ikke igjen mer 10mm2, så da la jeg opp midlertidig 6mm2 kabel. Også har jeg koblet den til en skrue med mutter utenpå til jording. Holder det? :)

 

Forresten BMW520, jeg har ikke penger på kortet, så derfor jeg ikke svarer deg på melding, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, å jeg har 2 stk 12" vildbeast i en bandpasskasse med 1stk 6" mellom armlene:D Funker greit:)

 

kan jeg spørre om hvilken vei bassene spiller? evt, avstanden til seteryggen?

 

De spiller mot bagasjelokket. Altså, ikke mot seteryggen. Kassa ligger helt inntil der. Mulig det blir bedre å snu kassa andre veien, men jeg har ikke lyst til det. Jeg vil se elementene og forsterker når jeg åpner bagasjelokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiller mot bagasjelokket. Altså, ikke mot seteryggen. Kassa ligger helt inntil der. Mulig det blir bedre å snu kassa andre veien, men jeg har ikke lyst til det. Jeg vil se elementene og forsterker når jeg åpner bagasjelokket.

 

hem ok, lest flere steder her at det ikke er så lurt med bassporten på motsatt side av elementene i kassen, men det blir bra lyd (i coupeen) med denne løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hem ok, lest flere steder her at det ikke er så lurt med bassporten på motsatt side av elementene i kassen, men det blir bra lyd (i coupeen) med denne løsningen?

 

Jeg har ikke bassporten på andre siden heller jeg. Jeg har de samme vei som elementene. Hadde først tenk å ha de motsatt vei, men så fikk jeg høre at det var lite lurt, så da tok jeg de samme vei som elementene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Fordi hvis jeg tetter igjen de og snur kassa, så kan jeg ikke ha bassporter på andre siden, altså motsatt vei som elementene er. Da blir det dårlig lyd.

 

hehe, han mente nok at du skal tette igjen hulla så den blir en tett kasse igjen = ingen porter;)

Ikke penger på kortet nei;= okay, hehehe

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, han mente nok at du skal tette igjen hulla så den blir en tett kasse igjen = ingen porter;)

Ikke penger på kortet nei;= okay, hehehe

 

Hehe, jeg kan jo ikke ha tett kasse da, fordi da må jeg bygge den om litt for å få riktig volum. Den skal ha 35L i lukket kasse. Men jeg skal kjøpe noen bassporter og se hvordan det blir da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår