Jtand Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Er det lett å skifte hjullager på en bil? MÅ man ha hydraulisk presse, eller holder det med en sånn dings med tre armer med en skrue i? Har skifta en del lager på skola, men det er bare akslinger fra elektro-motorer etc. Er det samme prinsipp på hjullager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Kommer egentlig an på hvilken bil det er, og om det er forran eller bak. De lagrene som drivakslene går igjennom må du ha presse for å få ut. De bak på en fremhjulstrekke f.eks. trenger du kun en dor og en hammer for å få ut. Dette har selvsagt noen unntak f.eks. saab og enkelte volvo fwd har skrudde hjulager. Der er det fire skruer og lageret er ute. Ingen pressing eller slåing:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Og på noen biler kan du bare bytte komplett hjulnav med lager og flenser i ett, lett å bytte men koster svin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Dette har selvsagt noen unntak f.eks. saab og enkelte volvo fwd har skrudde hjulager. Der er det fire skruer og lageret er ute. Ingen pressing eller slåing:) Som sagt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Jeg må også få byte hjullagra på min bmw nå, men er dere sikre på at man må press dem ut ? Mener jeg fikk dem fint ut selv på forrige bmw jeg hadde, det var bak... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Jeg må også få byte hjullagra på min bmw nå, men er dere sikre på at man må press dem ut ? Mener jeg fikk dem fint ut selv på forrige bmw jeg hadde, det var bak... Er nesten helt sikker på at lagrene på bmw bak må presses ut ja.. Mulig det er koniske lager der å, de skal bare slåes ut og inn med en dor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jtand Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Kan man ikke bruke en slik sak? Link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Kan man ikke bruke en slik sak? Link Nja, tviler på at den er sterk nokk.. Min er faring med hjulager som må presses er at de løsner ved ca 8-10tonn enkelte ganger må du opp i 12tonn. Det tror jeg ikke du får til med den der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEdge Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Måtte skifte hjullager bak på min forhjulsdrevne Camry, og det måtte jeg gi meg på, fikk slått ut det ene lageret, men det andre satt bom, så måtte nok på verksted til slutt... Så det er fort man trenger mer enn en hammer og dor for å skifte bak på forhjulstrekkere også.. The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg