Gå til innhold

Bytte Bremse Og Forstilling PÅ Kadett C

Ranger emnet


kadett4ever

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å skaffe meg rekord 2.2 bremser med tanke på ombygging, å det jeg lurer på er fra vilke årsmodell, er det best å ta fra, å hva trengs? calippere og skiver er det noe som trengs for å få montert dette, eller er det bare bolt on på 1.6 forstilling. ( passer det på 1200 forstilling) bare lurte. dette er jo noe jeg finner ut ved å prøve men kan være greit å vite så slipper jeg masse unnødvendig aggresjon. et anna spørsmål er at jeg har hørt att det er samme undrstell på ascona a som på kadett c 1.6 er det noen som vet om det er likt, vist ikke kan noe fra ascona understelle benyttes på kadett c.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona a understellet er ikke likt, vertfall ikke forstillinga. Men bakakseln går an å bruke da den kun e 1cm breiere en kadett 1,6 akseln, men trur det måtte motofiseres litt på den for å få den til å passe kadettc. Ikkeno big deal

 

Spille vel liten rolle kossn modell du hente calippere og skiver i fra så lenge dem e ventilert så skal det være det samme. Da bruke du 1200/1600 hjullagera, nav og spindel så e det bolt on. Ja så må du "utvide" hullet til calippern i bremsesjoldet så rekord calippera får plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for infoen. sånn som ascona b er ganske like av utseende vist ikke jeg husker feil, noen som vet hvordan dette ville passet på en kadett c

 

har ikke tenkt på å bruke ascona b forstilling på kadetten bare lurer liksom.

 

 

sjekk denne biljakten

 

http://www.youtube.com/watch?v=OpBfbBLJiOU&mode=related&search=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona a understellet er ikke likt, vertfall ikke forstillinga. Men bakakseln går an å bruke da den kun e 1cm breiere en kadett 1,6 akseln, men trur det måtte motofiseres litt på den for å få den til å passe kadettc. Ikkeno big deal

 

Spille vel liten rolle kossn modell du hente calippere og skiver i fra så lenge dem e ventilert så skal det være det samme. Da bruke du 1200/1600 hjullagera, nav og spindel så e det bolt on. Ja så må du "utvide" hullet til calippern i bremsesjoldet så rekord calippera får plass.

 

så calipperne er bare å skru rett på en 1.6 forstilling. jeg satt å tenkte på vist det er slik å jeg ikke trenger noe fester eller noe så har jeg lurt på å bare kjøpe overhalte calippere eller nye tror ikke det er så jævlig dyrt. ser man kan få calippere på bilextra å jeg tro ikke prisen er så galen. isteden for å kjøpe noen slitte calippere på ett huggeri, får ta å ringe i morgen å finne ut, å vist ikke det er så jævlig mye dyrere så gjør jeg det, blir litt finere å med nye calippere lakket røde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår