Gå til innhold

vwgolf2`s Corrado!

Ranger emnet


vwgolf2

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 479
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skjer fælt lite for tida, men tenkte bare å ta noen vaskebilder for å holde litt liv :biker

 

DSC00071.jpg

 

DSC00072.jpg

 

ikke så mye motor å skryte av, men er hvafall ganske rein :)

 

Ellers så må jeg bytte ett motorfeste, det fremre. Så det blir kjøpt på neste lønning.

 

Snuser også litt på shortshift fra raceland. Det koster 1290,- og de sier det tar ca 30 min og montere dersom man kan mekke litt. Noen som har erfaringer med dette? Bilen kan ikke ta noe skade av å bytte til short-shift system? tenker på kassa..jeg har ikke peil på det, men mener jeg leste det her ett sted..

 

Har 3 uker ferie fra og med mandag førstkommende, så skal prøve å få gjort litt småpjus med corradoen da..kan nevnes at det skal kjøpes inn litt mer rød sotespray :cool: Må også få tatt ett strøk på vindusviskerene forran da de er litt rustne. Ikke mye pent nei..

 

det var vel det for nå.. God sommer :fish

 

DSC00074-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok endel som ikke liker det jeg har gjort nå, men jeg digger det ;) pluss at det blir fler og fler med crystal clear baklykter. Derfor mekket jeg lyktene mine idag! Dro inn til liertoppen og shoppa lakk :batman: Blei veldig fornøyd med resultatet selv..ikke noe sig. Er ikke mange corradoer i norge med "crystal clear" helrøde baklykter :)

 

før:

 

DSC00074-1.jpg

 

etter:

 

DSC00077-1.jpg

 

DSC00076-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten økt idag og. Idag var det dekselet som sitter under frontruta/ved viskerarmene sin tur til å bli freshet opp litt. Tror de har stått der siden bilen var ny, noe de bar preg av! Slik så de ut, grå og falma:

 

1-2.jpg

 

2-2.jpg

 

Så da var det bare å finne fram "mattekluten" min..sinnsykt fin sak til plastdeler som skal lakkes. Mattet ned dekslene og vasket dem med reint, glovarmt vann:

 

3-2.jpg

 

så er det klart for litt plastgrunning...Denne må det bare legges tynt tynt lag med! Sinnsykt tynn, og den tørker utrolig fort! Overlakkes etter 15 min!

 

4-2.jpg

 

Etter litt venting slang jeg på lakk og klarlakk..ble ganske OK resultat til å være lakkert med boks syns nå jeg..

 

6-2.jpg

 

På bilen (har også lakkert viskerarmene sort matte...)

 

7-1.jpg

 

Nå ble det hvafall litt bedre enn de falma dekslene som var der...details :)

 

Polerte også bilen med meguiars her omdagen..beste polishen jeg har prøvd! anbefalles!

 

8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hadde bilen over smøregrava idag og titta litt under. Ser veldig bra ut! ikke noe rust..Kjøpte inn tectyl og smørte inn hele bilen under..greit og ha det i orden! :) Var tectylert under fra før, men la på ett strøk fordet :) Ser alltid bra ut når det er helt sort!

 

Litt bilder..

 

Før start

 

4-3.jpg

 

1-3.jpg

 

underveis..

 

2-3.jpg

 

Ferdig resultat:

 

3-3.jpg

 

Anbefaller andre og gjøre dette og. Sparer bilen veldig, også kosta det ikke mer enn ca 250,-

 

(ps: før jeg begynte så stima jeg den selvfølgelig rein under! Høytrykk med varmt vann + avfetting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår