Hoccy Posted January 24, 2008 Report Share Posted January 24, 2008 Sitter på med et par Volvo 8700 hver dag, fine busser det. God beinplass i motsetning til Mercedes som det også er noen ganger. Quote - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvokvaløya Posted April 5, 2008 Report Share Posted April 5, 2008 Nye Volvo 9700 coachen ble årets buss i 2008. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volvo_Rune Posted April 6, 2008 Author Report Share Posted April 6, 2008 Jepp. Meget pen og god buss, med sikkelig komfor. Holder på med disse en par gang i uka så. :) Quote -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Sitter på med et par Volvo 8700 hver dag, fine busser det. God beinplass i motsetning til Mercedes som det også er noen ganger. Det kommer jo helt an på hva kunden (det vil si busseieren) har bestillt den med ;) Og kan noen fortelle meg hva som er så fantastisk med midtmontert motor? Hvis det er så bra hvorfor er Volvo eneste merket som leverer busser i Norge med dette...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie85 Posted January 24, 2009 Report Share Posted January 24, 2009 Jeg er også mest glad i midtliggende motor! Deilig å skru på er det også! Hadde en B12B460 for å bytte bånnpanne for en stund tilbake, dette var mildt sagt en møkkajobb på hekkmontert! Ufattelig trangt, for å komme til over, så måtte jeg ligge i en knøtta liten luke uten plass til å tenke! Nei.. Heia midtmontert! Hørte også rykter om at B12M skal gå ut? Ergo kun B12B som blir å få tak i fremover. Synd mener jeg! Quote 08 - Volvo V50 2.0d R-Design x 01 - BMW 330xi Touring x 01 - BMW 320i Touring x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè x 99 - BMW 328Ci manuell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie85 Posted January 24, 2009 Report Share Posted January 24, 2009 Jepp.Meget pen og god buss, med sikkelig komfor. Holder på med disse en par gang i uka så. :) Hallo! Jobber du på Wist i Trondheim? :) Quote 08 - Volvo V50 2.0d R-Design x 01 - BMW 330xi Touring x 01 - BMW 320i Touring x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè x 99 - BMW 328Ci manuell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volvo_Rune Posted January 25, 2009 Author Report Share Posted January 25, 2009 -jegg jobbet ett år hoss Wist i tr,heim ja, men ikke nå lengere. men har god kontakt med folka der borte.. :) Quote -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
azonic Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Er gammel tråd, men stemmer det at midtmontert motor er ute av produksjon. Er hekkmontert horisontal motor som tar over der. Grunn til at M-en er på vei ut er pga liten etterspørsel. Er kun i i de nordiske landa som dette har vært populært, mye pga vektfordeling. Er vist det beste å kjøre på vinterføre. Mvh Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Go-carter Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Er gammel tråd, men stemmer det at midtmontert motor er ute av produksjon. Er hekkmontert horisontal motor som tar over der. Grunn til at M-en er på vei ut er pga liten etterspørsel. Er kun i i de nordiske landa som dette har vært populært, mye pga vektfordeling. Er vist det beste å kjøre på vinterføre. Mvh Espen ...og for å ikke nevne super-kurant å bygge om til å ha f.eks. bil baki :) Quote 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skody Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Da vil jeg se 1) Veteranbusser 2) Fargede illustrasjoner av typen utsnitt i fugleperspektiv av busser med MR og RR layout. (Sånne hvor halve bilen eller motoren er lobotomert vekk.) :) Kilde: Quote Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Oval Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Den over her ligner på de bussene min oldefar hadde back in the day. Men Volvomerket i grillen trekker veldig ned må jeg si. Scania ftw:cool: Quote '83 Ford Granada 2.8i Ghia Link to comment Share on other sites More sharing options...
azonic Posted December 3, 2010 Report Share Posted December 3, 2010 Kan jo legge inn bussen jeg kjørte i dag: 2004 Volvo B12M. En av de siste vi har på jobb med vanlig automat. Må si jeg liker de nye med I-shift utrolig mye bedre. Liker å ha kontroll over giringa, og så er de jo utrolig sterkere opp bakkene. Denne har forøvrig rullet 350.000 km på et par år, så passerer sikkert 2 millioner før den blir solgt :D Apropos kilometer stand; Hadde en buss inne på verkstedet igår. B12M 2008modell. Hadde rullet 984000!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts