lars-frr Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Har i den senere tid fått en litt tung clutch ,, komer det av at den er slitt eller ??? Bør vel kanskje byttes Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Prøv å smør opp clutch-wiren. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet August 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 1. K, men hvor er den clutch wiren , kan i såfall bruke vasselin. 2. Så det er altså ikke noe tegn på at clutchen er sliten ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by lars-frr 1. K, men hvor er den clutch wiren , kan i såfall bruke vasselin. 2. Så det er altså ikke noe tegn på at clutchen er sliten ?? Tror nok ikke vaselin er det smarteste valget. bruk heller noe skikkelig smøremiddel.... bruk gjerne neo white grease. Men er wiren treg, så tror jeg det er like greit å bytte den.. kan vel ikke koste allverden for en ny wire til golf... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Det er to wirer på girkassen, det er speedo og clutch. Clutch er da den tykkeste. Bytt den eller smør den opp, ikke med vaselin! Slitte clutcher blir som regel ikke trege, men slappe i fjærene. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 En ny clutch waier koser rundt 500-700kr hvis jeg ikke tar helt feil.. min clutch begynte å bli treg, og da byttet jeg den, og det viste seg da at den gamle hadde begynt å splite seg seg.. så det var vel bare et tidsspørsmål før den hadde ryket :-o Men.. kjøp en ny du :) Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by vw_golf_gti En ny clutch waier koser rundt 500-700kr hvis jeg ikke tar helt feil.. min clutch begynte å bli treg, og da byttet jeg den, og det viste seg da at den gamle hadde begynt å splite seg seg.. så det var vel bare et tidsspørsmål før den hadde ryket :-o Men.. kjøp en ny du :) 500-700 spenn for en clutch wire?? er du sprø?? Betalte 129 spenn +/- på mekonomen for en ny clutch wire når min røyk jeg... Clutchwire -1984-1988 chnr: -E.299999 05-79145 - 120:- Det var det ja:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 kanskje du er uheldig.. og dette skjer: =) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by projektRUST kanskje du er uheldig.. og dette skjer: =) Er det den "støtstanga" fra girkassa som har gått gjennom plata der eller?? Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by projektRUST kanskje du er uheldig.. og dette skjer: =) he hethumpsup Siter www.teamvolkswagen.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by projektRUST kanskje du er uheldig.. og dette skjer: =) Det der er faktisk en "vanlig" feil på golf... og det kommer ikke av treg wire... er nok heller svakhet i metallet. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by Skaftetryne Er det den "støtstanga" fra girkassa som har gått gjennom plata der eller?? jupp, slikt som gjør at det er veldig morro å få ned girkassa! er ikke så lett å se det kanskje, men vi klarte å bøye den litt når vi holdt på å ta ned kassa. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by MrHappy Det der er faktisk en "vanlig" feil på golf... og det kommer ikke av treg wire... er nok heller svakhet i metallet. :) jupp.. men nå er det som regel ikke vag som lager clutch-delene heller :) pokkers sachs, luk etc.. slappe fiser! Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Originally posted by AXi0N 500-700 spenn for en clutch wire?? er du sprø?? Betalte 129 spenn +/- på mekonomen for en ny clutch wire når min røyk jeg... Clutchwire -1984-1988 chnr: -E.299999 05-79145 - 120:- Det var det ja:) Nå kjøpte jeg den på Møller, er vel 3 år siden.. så det kan godt hende jeg tar feil av prisen.. eller forveksler det med gasswire'n jeg kjøpte, for den kosta mellom 500-700kr... og da var det med alt.. på clutchwire'n var det med alt, strømpe, og koblinger og slikt.. :D Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg