Gå til innhold

Kjøpe turbomotor i sverige

Ranger emnet


Rabagast1

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med FLERE skrotinger(dvs spurt på pris, sjekka service ++) og kanskje vet om det er stor forskjell på hvor mye de tar for en turbomotor fra sted til sted.. Nå MÅ jeg ha ny motor :( Eneste er at det er så sinnsykt langt til nærmeste jeg finner som har privat, annet enn i norge, men der er det jo to-tre ganger så dyrt =(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellige priser svenskene oppererer med. Når vi snakker komplett motor mener vi: blokk, topp, hjerner, turbo, intercooler, ledningsnætt osv. Enkelte huggerier mener kun blokk og topp. Det er viktig å spesifisere at man skal ha "komplett" motor og ikke bare blokk og topp.

 

Pleier å skrive at jeg må ha den komplett fordi jeg skal sette den i en 240 som ikke er ombygd. Legger også til at det inkluderer nett og svinghjul.

Har fått priser fra 12000 til 16000 på samme type motor, samme år, samme kvalitet, bare på forskjellige plasser. Andre steder, særlig i nærheten av meg(nord for umeå egentlig) har jo ikke i det hele tatt, mens andre aldri svarer =(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette skrev han til meg:

 

hei hei,

jeg kjøpte motor i fra jönköpings bildeontering ganske langt sør.. dn kom på sirka 15 norske færdig i norge.. da fikk jeg med at, till og med bensinpumpe.'

jeg hørte ingen andre plasser i sveirge.. fikk ettspass godt tilbud dr i fra.. det ble 3000 svenke i fragt sia jeg bor såpass langt nord i norge.. hadde komet på 1500 hvis jegg hadde bodd lengre sør i landet

 

dette er en god pris å en slik motor.. så du burde i allle fall ringe jököping å høre..

jeg snakket med en med navn mathias.. veldig koselig og hjelpsom fyr lykke til. bare spør mer om et er noe

 

Mvh Tor Anders Aune

 

 

Det eneste er at jeg synes det blir så jævli dyrt å kjøpe gjennom enkelte skroter =( Selv om det ikke er noen nesten nord for stockholm som selger privat.. =/ Kjipt egentlig, for regner med at det snart tar fyr under panseret hvis jeg ikke får ny motor =(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår