Gå til innhold

Hovedsaklige forskjeller på 740 vs. 760?

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

drittmotor, autogir, delt bakaksling, AC(som skjeldent virker etter alle åra) og ofte glorite skinnseter er det jeg teker på med 760.. eneste som jeg ser på som positivt, er langpanseret som kom i 88..(lurer på om det bare var turboene som hadde dette, de hade forresten det vi kall 940 front også med 3delt frontlykt og smal snute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittmotor, autogir, delt bakaksling, AC(som skjeldent virker etter alle åra) og ofte glorite skinnseter er det jeg teker på med 760.. eneste som jeg ser på som positivt, er langpanseret som kom i 88..(lurer på om det bare var turboene som hadde dette, de hade forresten det vi kall 940 front også med 3delt frontlykt og smal snute)

Kom også med TIC og D24TIC da... Er ein del 760 so kom med manuelt gir. Men svært få GLE(om ingen i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 760 har vel alt som var ekstrautstyr i 740. 740 var søstermodellen til 760, dvs spart inn på alt av ekslusivt utstyr. Dermed en mye lavere utsalgspris, som førte til at den vanlige mann i gata kunne få smake på denne automobile perfeksjon.

Vesentlige forskjeller er V6 motoren som aldri kom i 740, men som var det vanligste i 760. AC og multi-link aksel bak.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittmotor, autogir, delt bakaksling, AC(som skjeldent virker etter alle åra) og ofte glorite skinnseter er det jeg teker på med 760..

humh drittmotor faktisk, jaja er ikke så forjævlig med ET motor, stiv aksling har jeg, ac trenger jeg ikke/har ikke heller, skinseter har jeg heller ikke bare blåe stoffseter og blått interiør( blått er rått:blunk:) . automatkassa er bare å bytte.

men men er bare utsyrsmessige forskjeller. , oppvarmede speil og masse krom. som dem nevner her mere lys inni og til dem som sitter bake.hvis jeg ikke tar feil så ligger alle kablene som går til de lysene i 740'en. og hvis 740'en har manuel takluke så ligger kablene der klar for elektrisk. og elvinduer er ikkevanskelig å montere. da en kompis hadde en 740 som vi ordna 760 utstyr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig so synst eg PRV V6`erane er herlige motorer når dei fungerer. Automat e berre herlig, men kan bli litt kjedlig til tider. Men har savna ikkje manuell kasse. Men så er dette mi meining da.

Når det gjelder 740 så er det berre turbo motoren eg synst er betre.

Verken A, E, K, F, burde ha stått i ein så stor bil. Blir for lite trøkk.

Har ein tendens til og ryke toppakninga... Skjedde på min...:boxers

Nyare B280 var vel litt meir stabil enn B28 og verstingen er vel B27. Men den kom jo i 260.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

humh drittmotor faktisk, jaja er ikke så forjævlig med ET motor, stiv aksling har jeg, ac trenger jeg ikke/har ikke heller, skinseter har jeg heller ikke bare blåe stoffseter og blått interiør( blått er rått:blunk:) . automatkassa er bare å bytte.

men men er bare utsyrsmessige forskjeller. , oppvarmede speil og masse krom. som dem nevner her mere lys inni og til dem som sitter bake.hvis jeg ikke tar feil så ligger alle kablene som går til de lysene i 740'en. og hvis 740'en har manuel takluke så ligger kablene der klar for elektrisk. og elvinduer er ikkevanskelig å montere. da en kompis hadde en 740 som vi ordna 760 utstyr på.

har du lesevansker eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider