Torak Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Kan noen fortelle meg hva som er hovedsaklige forskjeller på 740 og 760? Var 760 en mer ekslusiv variant av 740, eller? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 760: Kromlist på dørhandtak. Generelt meir krom lister. Ekstra lys i taket, bake. GLE = PRV V6 Ekstra handtak innvendig i dørene. Ofte meir utstyr, som el vindu, takluke, tåkelys... 760 1990 mod har ekstra breie baklykter. Multi-Link på nyere modeller? Kromgrill? Nokre kom med el. stoler. (ekstrautstyr?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 drittmotor, autogir, delt bakaksling, AC(som skjeldent virker etter alle åra) og ofte glorite skinnseter er det jeg teker på med 760.. eneste som jeg ser på som positivt, er langpanseret som kom i 88..(lurer på om det bare var turboene som hadde dette, de hade forresten det vi kall 940 front også med 3delt frontlykt og smal snute) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 drittmotor, autogir, delt bakaksling, AC(som skjeldent virker etter alle åra) og ofte glorite skinnseter er det jeg teker på med 760.. eneste som jeg ser på som positivt, er langpanseret som kom i 88..(lurer på om det bare var turboene som hadde dette, de hade forresten det vi kall 940 front også med 3delt frontlykt og smal snute) Kom også med TIC og D24TIC da... Er ein del 760 so kom med manuelt gir. Men svært få GLE(om ingen i Norge) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 lurer på om det bare var turboene som hadde dette, de hade forresten det vi kall 940 front også med 3delt frontlykt og smal snute) ...? så skreiv jeg og at det er den jeg FORBINDER med 760, tipper du finner nok biler der ute som har AC som funker f.eks..kun eksempler, og hvordan JEG ser på de.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Var 760 en mer ekslusiv variant av 740, eller? 740 var ein billigutgave av 760... Først kom 760 så kom 740.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Kromen+ at den er litt mer eksklusiv samt. D6 motoren var det eneste jeg visste om som var spesielt med 760 vs. 740. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 En 760 har vel alt som var ekstrautstyr i 740. 740 var søstermodellen til 760, dvs spart inn på alt av ekslusivt utstyr. Dermed en mye lavere utsalgspris, som førte til at den vanlige mann i gata kunne få smake på denne automobile perfeksjon. Vesentlige forskjeller er V6 motoren som aldri kom i 740, men som var det vanligste i 760. AC og multi-link aksel bak. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Multi-Link kom vel ikke på 760 før i -88...? Sammen med ny type front og nytt interiør... Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 drittmotor, autogir, delt bakaksling, AC(som skjeldent virker etter alle åra) og ofte glorite skinnseter er det jeg teker på med 760.. humh drittmotor faktisk, jaja er ikke så forjævlig med ET motor, stiv aksling har jeg, ac trenger jeg ikke/har ikke heller, skinseter har jeg heller ikke bare blåe stoffseter og blått interiør( blått er rått:blunk:) . automatkassa er bare å bytte. men men er bare utsyrsmessige forskjeller. , oppvarmede speil og masse krom. som dem nevner her mere lys inni og til dem som sitter bake.hvis jeg ikke tar feil så ligger alle kablene som går til de lysene i 740'en. og hvis 740'en har manuel takluke så ligger kablene der klar for elektrisk. og elvinduer er ikkevanskelig å montere. da en kompis hadde en 740 som vi ordna 760 utstyr på. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 humh drittmotor faktisk, jaja er ikke så forjævlig med ET motor, Han tenker nok på PRV6erne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Personlig so synst eg PRV V6`erane er herlige motorer når dei fungerer. Automat e berre herlig, men kan bli litt kjedlig til tider. Men har savna ikkje manuell kasse. Men så er dette mi meining da. Når det gjelder 740 så er det berre turbo motoren eg synst er betre. Verken A, E, K, F, burde ha stått i ein så stor bil. Blir for lite trøkk. Har ein tendens til og ryke toppakninga... Skjedde på min...:boxers Nyare B280 var vel litt meir stabil enn B28 og verstingen er vel B27. Men den kom jo i 260. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Nyare B280 var vel litt meir stabil enn B28 og verstingen er vel B27. Men den kom jo i 260. B27 kom på 264 i 1974. Og de fikk ikke kommet med den forbedrede B280 før 12 år senere. Det synes jeg er merkelig. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 humh drittmotor faktisk, jaja er ikke så forjævlig med ET motor, stiv aksling har jeg, ac trenger jeg ikke/har ikke heller, skinseter har jeg heller ikke bare blåe stoffseter og blått interiør( blått er rått:blunk:) . automatkassa er bare å bytte. men men er bare utsyrsmessige forskjeller. , oppvarmede speil og masse krom. som dem nevner her mere lys inni og til dem som sitter bake.hvis jeg ikke tar feil så ligger alle kablene som går til de lysene i 740'en. og hvis 740'en har manuel takluke så ligger kablene der klar for elektrisk. og elvinduer er ikkevanskelig å montere. da en kompis hadde en 740 som vi ordna 760 utstyr på. har du lesevansker eller..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Sist jeg sjekka så lå ikke kabla til alt ekstrautstyret i 740'n. Har aldri opplevd at det har liggi der heller.. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.