Gå til innhold

Bytte bensin Tank

Ranger emnet


Lunsj

Anbefalte innlegg

Tok av tanken på min bil igår.. Er 5 skruer under som du må løsne + den slangeklemmen som er på påfyllingsrøret. Da må du bøye tanken litt ned slik at du kommer til klemma. Er en smal sak egentlig. Brukte 3kvarter på dette igår, men da var alt fastrusta etc..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok . Men åssen er det med tank måler osv ?

 

det sitter et lokk under baksetet eller litt over dette skrur du av, da vil du se bensin slangene,utgående og (retur, hvis du har), disse skrur du av.

huk av ledningene (kontakter). når du har gjort dette så kan du begynne å følge anvisninen til esbandos.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Jeg for min del brukte en ganske genial metode.. Stappa en slange nedi påfyllinga, å i den andre enden av slangen var det ei bensinpumpe fra en sierra 2.0i.. Kobla pumpa til strøm, å stakk den andre slangen fra pumpa i ei bøtte.. så gikk jeg å jobba med andre ting mens pumpa stod der å snurra.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta tank i dag. smooth sailing, 5 skruer, en klemme og ut... men husk å løsne tankarmaturen ordentlig så du ikke river i filler noen ledninger.

 

men ikke ta all bensina ut av tanken. ta heller tanken med ut på gårdsplassen og slipp en tigerskott oppi der. det var gøy...

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår