Gå til innhold

Mine sjeldne oldschool Corollas

Ranger emnet


Levin GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja,jeg kjører originale dobble gassere og turbo.Solex Miuni's 40mm,med en Garrett T-35 i andre enden som pøser på med luft. :)

Det gir en sinnsyk kul lyd....dobble gassermotorer har ofte en spesiell bromme lyd,type "suge inn masse luft" lyd...

Disse forgasserne krever noe modifisering for å kunne bruke turbo på de,men det er så lite at en vanlig mann i gata kunne gjort det.

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk takk folkens......

Jeg har en lidenskap for eldre toyotaer...

Jeg holder forresten på med å restaurere en carina TA-60 liftback no for de som ikke vet det...

Den skal etter planen bli original i bortsett fra litt penere lakk og felger.

Rett og slett en nice and clean oldschool toyota....

Et par bilder ut av den kommer her,uten at det skal bli en prosjektråd utav det.

t_pic_0004_213.jpg

t_pic_0009_147.jpg

Den skal bli Ferarri rød.

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.....Dette er et sett med 13*6 Model F felger som jeg fikk av en fremmed mann jeg møtte på butikken, fordi han syntes Carinaen min trengte noen litt fine alu felger...Felgene var angrepet av mye korrosjon og flassing da jeg fikk de,så jeg spanderte sandblåsing og ny lakk på de....Bildet viser det endelige resultatet.Jeg fikk også med Toyota lokk som skal være i midten...

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.....Takk for det......Oppsettet i TE71'en min funker riktig godt også...

En 3T-GTEU........1,8L ,EFI, twincam,twinspark,turbo.

Dette er riktig nok en original turbomotor da,men jeg har tross alt importert den fra andre siden av jordkloden,gitt den en total overhaling,og oppgradert med Smidde Ross stempler, Garrett T-3 turbo,MA70 Supra intercooler +++....Med Supra gir,Centerforce clutch +++

Og ikke minst fått det plassert og virke i en gammel Corolla.......:)

 

Pent_motor-rom.jpg

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

velociTOY: Hmm. Du får si ifra om du får lyst til å lage en ekstra mot en vettug pris når den tid kommer og om jeg ikke har skaffa meg.

 

Levin GT: Filipinene sier du. Nesten like langt som NZ det.

 

Fant forresten ut det med spoileren selv i dag. Var ute og satt på med en 360 på snøplogoppdrag også syntes jeg den spoileren var fryktelig kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår