B230ft Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 du sier du har porta topper på tidligere biler. er de værd like mye og like "vonde å få tak i" osm 531 og da?? anbefaler på det sterkeste og ikke ødelegge denne! da er det bedre å jobbe de timene du selv ville brukt på porting, å tjene opp cash å fått en pro til å tatt det. EBB i stavanger har tatt mn, var vel 2.8 eller 3lapper han tok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knallertkongen Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Porta på en ford escort 16v 92 mod den hadde trimkammer og dobble ventilfjærer og større spjeld grenrør. Golf 8v plana 1mm porta en go del audi a4 med datasprut har e fila en del på ford sierra 8v div anna greier så en 531 topp til 1500kr er noe av d sjuskeste e har filt på Siter Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor -Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk -suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knallertkongen Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 jaja d vigtigste er at d funker samme ka dere sier hehe Siter Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor -Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk -suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knallertkongen Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 no blir toppen mest sansynlig sendt inn for ventilbytte med ,Innsug og eksosventiler blir byttet. 46 mm innsugventiler. 38 mm eksosventiler. Skal prøve å få tak i enda større ventiler 47-41mm, KM cams skal gjøre arbeidet. Siter Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor -Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk -suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hvor mye må du betale for ventilbyttet? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knallertkongen Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 3500kr koster det for ventilbyttet,da er det byttet både innsug og eksos ventiler til 46/38 ventiler og frest opp større.Hvis du skal ha større ventiler enn dette sånn som 41/47 da blir det mye dyrere,for da måtte han bytte hele ventilseta. Han som gjør det for meg er KMcams http://www.kamaksel.no Regner med at eg får den tilbake i neste uke. Siter Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor -Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk -suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Hvis du ikke skal ha større ventiler (og ikke kan porte), så ser ikke jeg behovet av porte (og muligens ødelegge) den 531 toppen, om jeg hadde vært deg! Men på en annen side, det er jeg jo ikke!:tannløs: Mvh LSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Hvis du ikke skal ha større ventiler (og ikke kan porte), så ser ikke jeg behovet av porte (og muligens ødelegge) den 531 toppen, om jeg hadde vært deg! Men på en annen side, det er jeg jo ikke!:tannløs: Mvh LSR er 531 toppene så skjeldene og dyre da? hva med 530 topper? send pm Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 531 er sjeldnere enn 530. 530 er standard på nesten alle B230 motorer unntatt B230ET, B230K, B230FX og 16v motorer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knallertkongen Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Får igjen 531 toppen om ca ei uke. Og da er det byttet til 38/46 mm ventiler Planet toppen 2,2mm skiftet til dobble ventilfjærer Shimsa opp Spesial trykkera 310-330 graders race/bakkeløps kam med 14,7mm i løft Har bensintrykksregulator,2 stk dobble 45mm solex forgassera med volvo innsug. JT superflow 4-2-1 racegrenrør,race benisnpumpe liggende i garasja. Og porting blir det på 531 toppen og det skal eg gjøre sjøl,det sa han der fra KM Cams med at hvis dei skulle gjøre det kom det til å bli jævla dyrt,så det var like greit å gjøre det sjøl. Og eg brukte 5min å søke på internett etter en 531 topp og eg fikk den for 1500kr så e forstår ikke at dei skal vere så jævla sjelden. Dessuten den bilen e lager er bare til herjing med i vinter, evt kansje lage bakkeløpsbil utav den, hvis motoren går bra.For e hadde en volvo i fjor vinter en b21 og den greide faen ikke å spinne ut 3giret på snø engang.Blir vel noen andre boller i år hehe. Da blir d ny kasse,bunndel,sinteclutch,bur,stoler,bilstein rally dempara og div anna rusk. Siter Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor -Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk -suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.