Gå til innhold

Golf vs autovern "på Ler utenfor Trondheim"

Ranger emnet


CiLiUs

Anbefalte innlegg

På en liten festrunde jeg var med på i går så kom vi over en kar med en Golf4 som hadde truffet autovernet litt nord for Ler utenfor Trondheim, tror ikke han var helt edru heller,men vi hjalp han med å få bilen litt unna veien og kjørte han hjem til foreldrene.

 

Det jeg lurer på med denne tråden om det er noen som kjenner til dette, da jeg er litt interisert i å høre hvordan det gikk med gutten, han virket veldig forfjamset og lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke kontaktet onkel blå, hvis dere mener at han ikke var helt edru. Hva hvis han hadde truffet dere i steden for autovernet? Eller en annen bil, og skadet noen alvorlig?:watchout

 

 

spørsmålet var om noen kjente til saken, bedrevitere har jeg nok av her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no skal ikke dere begynne og si sånn som''ring te snuten''osv osv ,dere har jo ikkje en fjerneste anelse om han fyllekjørte ellr ikke

 

Nei, man skal ikke si at man skal ringe politiet "osv osv osv"... men trådstarter sier jo :

 

tror ikke han var helt edru heller

 

Men er man i tvil om en fører som er involvert i en trafikkulykke/uhell ER beruset eller ikke, så kan man ringe politiet. Bedre å ringe en gang for mye enn....ja..dere vet regla.

 

Men men.. gjort er gjort, og ikke gjort er ikke gjort, så vi får håpe at han ikke kjører i rusa tilstand flere ganger - HVIS det var det han gjorde da han kjørte i autovernet.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at purken bør kontaktes hver gang, synes folk burde få en sjanse før de blir koblet inn (med forbehold om at det ikke har gått utover andre personer).

 

Sålenge det er snakk om en engangsforseelse, vil purken bare gjøre enda mer skade hvis de blir koblet inn.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er man i tvil om en fører som er involvert i en trafikkulykke/uhell ER beruset eller ikke, så kan man ringe politiet. Bedre å ringe en gang for mye enn....ja..dere vet regla.

Det morsomme er, at om føreren var beruset ville en bli sett på som en helt på dette forumet, dersom han ikke var det, og mistet lappen (da'a), ville mange på dette forumet kjefte dem opp værre enn verst, og sammenlignet dem med riksfører Vidkun Quisling.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, det blir fort slik at man blir "hengt" hvis man gjør en feil.

Men, politiet har jo mye som brukes for å teste om en person faktisk kjører i påvirket tilstand. De har jo alko-meter, intoxilator på politistasjonen, og mulighet for blodprøvetaking. Det siste er det jo lege som gjør da, men det er jo en måte å sjekke om det virkelig er noe i blodet som ikke bør være der når man kjører bil.

Finner de da ut at det ikke er noe, så får mannen/dama gå, uten noe videre sak.

Men finner man ut at det er noe som gjør at personen er påvirket, SÅ mister man førerkortet.

 

Så JEG vil nok ringe politiet om jeg har en mistanke, så får jeg heller si "unnskyld, men jeg trodde du var påvirket av noe", til personen i ettertid.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår