Gå til innhold

Bruksbil: '91 940 LPG

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Bil: Volvo 940 GL (sedan)

Modell: 1991

Motor: B230FB, bensin + gass

Gir: Autolat =)

Km.stand: 556 000 (motor gått 75)

 

Ellers har bilen el.soltak, cruisecontrol, alarm med fjernkontroll til sentrallåsen, tilnærmet strøkne(!) sorte dørsider og noen slitasjeskader i karross og interiør (se km.stand;)). Det meste av bremser er nylig byttet, callipere foran, bremseskjold foran, skiver og klosser rundtom. Hjullager foran ble byttet samtidig. I følge selger hvertfall, han virket ærlig, men skal se skikkelig over bilen før jeg får lappen tilbake. Bilen er overraskende fin å kjøre, km til tross..

 

Planer for bilen:

-SuperDTM - kjøpt

-Senkesett

-Hvite blink

-Bytte rusten forskjerm (har ny)

-El.vinduer og kanskje speil

-Se om jeg får gjort noe med bugsene i karrosseriet og interiøret

-Hvis jeg kommer over noen greie stoler blir de gjerne handlet inn og

 

Ikke noe rått altså, men husk at bilen går for mellom 6 og 7 kr per mil ;) Og jeg har gått 6 mnd uten lappen nå, får den igjen etter 7. Derfor vil jeg ha en bil som ikke går så bra, hehe ;)

 

Noen dårlige bilder (regner noe jævli ute nå):

 

Bilen:

9441.jpg

9442.jpg

 

Kilometer og slitasje:

km.jpg

doorhandle.jpg

 

Dørtrekk førerside:

door1.jpg

De 3 andre dørene, hvis det er interessant:

http://www.mortenk.com/img/door2.jpg

http://www.mortenk.com/img/door3.jpg

http://www.mortenk.com/img/door4.jpg

 

Kofferten, må nok heve hattehyllen for å få plass til 6*9", og sette suben på ene siden:

trunk.jpg

 

Den rustne hjulbuen (v.s.f.) og den nylakkerte som skal på etter vinteren (den høyre forskjermen ble byttet i fjor).:

skjerm1.jpg

skjerm.jpg

 

Det var det for denne gang, kommer tilbake med mer med tiden..

 

EDIT: Var visst litt mer utstyrt enn jeg husket ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet heter Millenium, er mulig tanken er fra et annet system, for det første systemet ble byttet ut så vidt jeg forsto. Hadde du stereoanlegg i bilen da den gikk på gass?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet heter Millenium, er mulig tanken er fra et annet system, for det første systemet ble byttet ut så vidt jeg forsto. Hadde du stereoanlegg i bilen da den gikk på gass?

 

hadde ikke sub, men JBL decade i hattehyllen. har vært montert 8" elementer i hattehylla før, så du får inn litt.. bare gi beskjed om du vil se åssen hattehylla mi er, den er lik nå som da gassanlegget stod i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke sub, men JBL decade i hattehyllen. har vært montert 8" elementer i hattehylla før, så du får inn litt.. bare gi beskjed om du vil se åssen hattehylla mi er, den er lik nå som da gassanlegget stod i..

 

Hvis du har noen bilder er det bare å slenge opp =) Har noen JBL selv, men ikke Decade..

 

Har du lov og kjøre bil ennå da hehe

Lukket område

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun funnet rust i hjulbuen på forskjermen, og den blir jo byttet etter vinteren (for dumt å bytte nå og ta knekken på den nye). Var nettopp ute og så nærmere på dørene og kanalene, ser ut som om det bobler litt helt bakerst i kanalen, der det "alltid" kommer, og muligens under ene døren. Men det var litt fort og gale, regner fortsatt noe jævli her, satser på sol en av dagene for å få litt bedre oversikt. Fikk forresten med en boks med rette lakken og, men jeg er ikke god å lakke så jeg får se hva jeg får til med den..

 

Bilen har forresten cruisecontrol og alarm med fjernstyrt sentrallås og, får ta å legge det til i første posten.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hepp, da var det dags for en liten oppdatering:

 

Sommerhjulene er på plass, 8,5*18" Super DTM! Dekkene er 225/40/R18, har sett på bl.a. TPC at folk har hatt den dimensjonen på 940 uten problemer.. "Uten problemer" betyr vel fjerning av plastinnerskjermer og valse/kappe bretten i hjulbuene bak, det vil vise seg..

 

Ellers er det en svak vibrasjon når jeg (noen andre) bremser med bilen, prøver å finne ut hva det er (fins en tråd om det)..

 

Regner med å handle senkesett og hvite blink snart, så ser bilen litt hyggelig ut..

 

Bare 3 uker til lappen nå ;)

 

Bildebevis! Tok med Nokiaen siden "alle" gjør det for tiden, men det er jo ikke så imponerende når telefonen er 3 år gammel, hehe

 

superdtm.jpg

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det en svak vibrasjon når jeg (noen andre) bremser med bilen, prøver å finne ut hva det er (fins en tråd om det)..

 

Kast i skivene, eller rust :) nye skiver og klosser så blir det bra ;) Husk! kjøp orginalt, du betaler hva du får...

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faens forrige eier sa han hadde byttet skiver foran, lukter Biltema lang vei hvis de har fått kast allerede.. Det eneste er hvis han byttet skivene for å fjerne ristingen, da sliter jeg litt

 

Edit, når det gjelder sånt er det originalt som gjelder ja! Er 940-klossene mye dyrere enn til 240?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenK:

husker ikke helt, men ligger ganske likt i pris :)

bytt skiver og klosser, også sliper du og smører med alufett så kalipperen glir lett og fint.. Kan nesten garantere at det ikke rister etter det :) evt. så er det bak også..

jeg hadde biltema forran og bak, helt nytt... når jeg kjøpte bilen 940`n, de byttet jeg ut pga. risting og dårlig brems! med orginal så stopper det som et uvær! ;)

Lykke til!

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet heter Millenium, er mulig tanken er fra et annet system, for det første systemet ble byttet ut så vidt jeg forsto. Hadde du stereoanlegg i bilen da den gikk på gass?

 

Hei!

 

Gøy å se andre med Bifuel.

Jeg fikk min gass-konvertert for to år siden av http://www.gastech.no. Det er helt supert! Det er et 4. generasjonsanlegg som er veldig bra.

Kjører som du sa billig, er helt nede i 5,50 kr mila, da jeg betaler 4.55 kr literen for gassen:)

Jeg har en smultringtank på 77 l der reservehjulet er, men kunne godt tenkt meg en noe større tank.

Har med andre ord god plass til sub bak:)

Hva er forbruket ditt? Jeg er oppe i 1,2 l/mila. Litt mye, men kjører med viking-chip og 0,8 klokke.

Utrolig tilfredsstillende å se på høye bensinpriser nå for tiden:)

 

Belia

945 LT LPG 1997

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har blitt lite brukt, for jeg får ikke lappen igjen før om 3 uker :/ Men i følge forrige eier lå forbruket mellom 1,25 og 1,45. Jeg har regnet det ut av tallene han ga meg, han sa den kom mellom 30 og 40 mil på ca 50 liter gass. Men så fant jeg ut at triptelleren stopper innimellom, så det er gjerne derfor det varierer så mye ;) Satser på å finne ut av forbruket senere.

 

Trodde ikke gass og turbo gikk overens jeg, hadde vært gøy med turbo igjen.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår