Sikkan Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Jeg har hatt ute og bytta girkasse litt fram og tilbake på 245 G(ubbebi)L prosjektet. Nå har det plutselig blitt vibrasjoner i mellomakselen. Jeg har prøvd å snu den fremre delen 180 grader i forhold til den bakre delen og det hjalp endel, men fortsatt er det noe der. Mellomakselvibrasjoner gir meg diaré-følelse:shake Ubehagelig vibrasjon + at jeg vet det ikke er sunt for lagrene. Jeg har også prøvd å skrape akselen fri for tektylsøl og skitt for så å mistenke at det ble enda verre. Noen som har en teori om hva det kan være? Kan fett fra splines i ene enden samle seg noe sted inni akselen e.l? Kryssene og lageret i midten er forresten i god stand. Er det eventuelt noen som har en fremre mellomaksel til 3 trinns automatgir liggende? Hadde vært interessant å prøve en annen som antas å være i god balanse. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Hvis du delte mellomakselen Må du sette den inn på samme sted egentlig. Men det du bør sjekke er at alle leddene skal stå likt med hverandre. knutene skal være på en og samme linje fra foran til bak. Gjorde feil engang selv og da var det det. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Ja, og det har jeg også gjort. Vet ikke hvordan det var montert til å begynne med, men i teorien skal det bare monteres 2 veier 180grader fra hverandre. Nå har jeg prøvd begge veiene og det er fortsatt litt vibrasjoner.. hmmmmmmm... Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Jekk opp bilen eller bruk løftebukk. la bilen stå å gå i det høyeste giret og se om det er kast i flensen ut fra kassa. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Ok, det skal jeg prøve! Kan mellomakselen monteres "feil" vei mot flensen ut fra girkassa også? Den går jo bare på to veier 180 grader fra hverandre der også, men trodde jeg fikk det riktig.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Har du mulighet å få avbalansert akslingen? kan være verdt et fosøk. Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Har ikke fått eksperimentert noe mer ennå. Spørs vel om jeg får gjort noe med det denna helga. Er vel noen firmaer i oslo som driver med balansering av sånt, men mistenker at det koster mer enn det smaker i dette tilfellet. Noen som har en ide om hva det kan koste forresten? Vil prøve å sette fart på akselen mens bilen står på bukker og evt snu akselen mot flensen på girkassa som siste famling etter halmstrå før jeg gjør noe mer drastisk. Kom plutselig til å tenke på at jeg har jo en 264 med 3trinns kasse stående som kanskje har bedre mellomaksel.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Oslo Cardang-Service tar vel ikke så veldig mye for avbalansering.. Ring og hør :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Liten bump her. Har funnet ut av mellomakselvibrasjonene for en tid tilbake. Det var en liten stein som hadde gjemt seg i fettet på splininga inni fremre aksel. Omtrent umulig å se. Sikkert limt seg fast en gang motoren var ute. Fikk ut stein = null vibrasjoner. Mongofeil!!! Måtte bytte støttelageret som egentlig var nybytta som følge av vibrasjonene. Nå er ihvertfall alt i orden igjen.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg