Gå til innhold

Bremseklosser/-skiver

Ranger emnet


al3x

Anbefalte innlegg

Må bytte klossene på bilen min nå, og da tenkte jeg at jeg skulle høre litt med dere her inne om dere har noen tips om hva slags klosser jeg burde bytte til? Helst noe som tar litt bedre enn de orginale og som ikke koster skjorta :)

 

Er det noen som vet hva som må til for å montere bremsesystem fra 1.8T på en 1.6 (bortsett fra skivene og kalipperene da)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Må bytte klossene på bilen min nå, og da tenkte jeg at jeg skulle høre litt med dere her inne om dere har noen tips om hva slags klosser jeg burde bytte til? Helst noe som tar litt bedre enn de orginale og som ikke koster skjorta :)

 

Er det noen som vet hva som må til for å montere bremsesystem fra 1.8T på en 1.6 (bortsett fra skivene og kalipperene da)?

 

Du kan jo høre med BadV12 om oppsettet han kjører. Var ikke galen pris på det heller. Det var Black Diamond skiver og Ferrodo klosser. Han betalte 4400, som det står i tråden for sett foran. Ellers er jo EBC ganske greit.. Hvis ikke du vil kjøre løpet helt ut å fyre på brembo sett til 30 000kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBC skiver foran og brembo bak og Green Stuff klosser fungerer, koster ikke all verden da jeg kjøpte de. Trur jeg ga rundt 4000-4500 for alt jeg eller som rune sier: Hør med BadV12. Men sikkert ikke vits å overdrive voldsomt da det ikke er noe spess motor??

 

Hehe, nei. Er ikke så mye effekt at det gjør noe. Er egentlig bare ute etter noe som er litt bedre enn det som sitter på bilen orginalt. Men hvor selges Greenstuff klosser? Prøvde å Google litt uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brakes norge eller hva det heter, ligger på alna, kostet 1000 med litt kompis pris for foran og bak for greenstuff

 

Det er ikke så gæærn pris - for 4 belegg.

Hvor på Alnabru holder de til?

 

Er det noen som vet hvordan holdbarheten er på greenstuff er i forhold til orginale belegg? Må de byttes oftere ved "normal" kjøring?

 

Vurderer og bytte til "EBC Turbogroove Gold Discs" samtidig.

 

Hadde vært gøy å med heftigere bremseeffekt på dieseltraktor'n....

Må bytte bremser snart uansett.

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdbareheten til greenstuff skal være ganske lik orginal på gode skiver. det beste er vel om du setter på nye skiver samtidig.

 

Jeg kjøpte redstuff klosser hos brakes norge. Er ikke helt fornøyd med de klossene på min bil(a4 1,8tq). Bruker de sammen med Black Diamond slissede og borrede skiver foran og bak og klossene slites veldig fort. Testet det på bane og da forsvant mye av belegget fort og merket godt at pedalen fikk en lengre vandring når jeg var ferdig på banen om dagen.

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville gått for Ferodo klosser. Har ikke prøvd disse selv men mange sider de er bedre og skal teste de selv neste gang jeg skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBC Greenstuff er vel helt grei oppgradering ved vanlig kjøring, men forsvinner fortere ved banekjøring. Da bør vel heller evt. Redstuff benyttes... EBC får man vel stort sett overalt der bilrekvisita selges (BilXtra, Torshov etc.)

 

Hadde Ferodo DS3000 klosser, i kombinasjon med Brembo Max skiver, på 206'en jeg hadde. Det bremset meget godt, men både belegg og skiver forsvant Fort med stor F. Da var kjøringa ganske så aktiv... Har hørt at klossene har bedre holdbarhet sammen med Black Diamond skiver. Men DS3000 er vel mer eller mindre banekloss. DS2500 er vel gateklossen. Kollevold selger disse to merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kjører på med nytt spørsmål i samme tråd jeg;

 

Kom over en tråd på VACN forumet ang. oppgradering av bremser.

Vil du ha bedre bremser til din A4, A3, A6, Golf GTI, Passat ? Se HER. - Medlemsforum

 

Det jeg da lurer på er om jeg kan gjøre det samme på min bil, eller om jeg må først oppgradere til 1.8T kalipperene? Har per dags dato en 1.6l og har vel da også andre kalippere enn 1.8T utgavene.

 

Noen som har peiling på dette? Er ikke medlem på VACN selv, ellers skulle jeg spurt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår