Gå til innhold

Kjørte uten kjølevæske =/ Vannrør sprakk/rusta!


mrsinder

Anbefalte innlegg

Hadde akkurat i går fått fikset min ford mondeo 94, satt inn ny girkasse og clutch og fått dette skikkelig til, helt til vi fant et rør som hadde nesten rustet i stykker, det lakk kjølevæske og sånt.. Siden det hadde gått så lenge å ha det røret, tenkte vi at det kanskje holdt litt til.. noe det ikke gjorde..

 

Kjørte ut fra gården vi skrur på, og skulle til et sted 15 min unna.. når jeg var 5 min unna begynte vifta å blåse kaldt, og temp måleren sto på max! Jeg ville bare komme meg frem, og kjørte i 5 min til, for å komme meg frem.. Når jeg kom fram, åpna jeg panseret og så til min store forskrekkelse av alt vannet hadde rent ut.. :hvaskjera

Jeg løp som faen inn og skrudde av bilen.. Prøvde litt senere å helle på vann, men neida, til ingen nytte..

Så i kveld skal vi sette på et nytt rør der skaden har skjedd, men jeg lurer på.. Kan dette ha gått noe utover motoren? jeg hører en svak tikking fra ventilene, og håper ikke store skaden har skjedd.. er arbeidsløs og raka fant for tida.. =/

Vi prøvde å starte den når vi henta bilen for å kjøre den opp på hengeren.. den gikk opp, men plutselig stoppa den og starta ikke.. Så når vi hadde kjørt bilen til gården der vi skrur, starta den igjen.. :hvaskjera

 

Noen som hr noen innspill om akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si du har en helt fantastisk dømmekraft når du velger å fortsette å kjøre når tempmåleren står på rødt, og du VET du har en vannlekasje...

Ja er helt enig jeg... direkte teit :nono:

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår