mrsinder Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Hadde akkurat i går fått fikset min ford mondeo 94, satt inn ny girkasse og clutch og fått dette skikkelig til, helt til vi fant et rør som hadde nesten rustet i stykker, det lakk kjølevæske og sånt.. Siden det hadde gått så lenge å ha det røret, tenkte vi at det kanskje holdt litt til.. noe det ikke gjorde.. Kjørte ut fra gården vi skrur på, og skulle til et sted 15 min unna.. når jeg var 5 min unna begynte vifta å blåse kaldt, og temp måleren sto på max! Jeg ville bare komme meg frem, og kjørte i 5 min til, for å komme meg frem.. Når jeg kom fram, åpna jeg panseret og så til min store forskrekkelse av alt vannet hadde rent ut.. :hvaskjera Jeg løp som faen inn og skrudde av bilen.. Prøvde litt senere å helle på vann, men neida, til ingen nytte.. Så i kveld skal vi sette på et nytt rør der skaden har skjedd, men jeg lurer på.. Kan dette ha gått noe utover motoren? jeg hører en svak tikking fra ventilene, og håper ikke store skaden har skjedd.. er arbeidsløs og raka fant for tida.. =/ Vi prøvde å starte den når vi henta bilen for å kjøre den opp på hengeren.. den gikk opp, men plutselig stoppa den og starta ikke.. Så når vi hadde kjørt bilen til gården der vi skrur, starta den igjen.. :hvaskjera Noen som hr noen innspill om akkurat dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Ja dette er et ganske vanlig problem på mk1 zetec.. ruster hull i røret.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 ta en kompresjonstest du.. sjekke at toppakninga er gått eller at toppen har slått seg skeiv.. kakling kan tyde på sånt. evt skadet løfter.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hvor mye koster en slik kompresjonsstest? og hvordan gjør man det? Det røret er iallefall bytta nå.. så alt er i orden og bilen går.. Men går litt lavere på tomgang enn før.. kan det være pga batteriet? det kjennes ut som det må lades.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Jeg må jo si du har en helt fantastisk dømmekraft når du velger å fortsette å kjøre når tempmåleren står på rødt, og du VET du har en vannlekasje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Jeg må jo si du har en helt fantastisk dømmekraft når du velger å fortsette å kjøre når tempmåleren står på rødt, og du VET du har en vannlekasje... Ja er helt enig jeg... direkte teit :nono: Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 komptest tar du da sjøl.. skru ut tennpluggen å skru i en kompresjonstester.. tricks å koble fra tenninga så bilen ikke starter da hehe.. tror d står instruksjoner på kompresjonstestern eller i haynes-boka.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.