missy Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Skal snart kjøpe meg bmw 318i så mangler jeg kasse til 12" mine Jeg mangler egentli flere ting men har ikke så mye greie på hva jeg trenger, D jeg har er 2 subber på 12" hver enkelt er på 1300w ca 2stk 6x9" 350w. 1 forsterker på 2600w Plis hjelp meg :) Må jeg ha ett batteri til?? Hvor stor subkasse??? Hvor stor strømmkabel??? OSV Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 For å vite størrelse på kasse, så må vi vite hvilken sub det er snakk om... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Boschmann 12" Z312DVC 1600w pr stk Boschmann 12" Z312DVC Heter subbene Forsterkeren er en Boscmann ZX3-S5E på opp til 2600w PMPO (4ohm) SÅ har jeg Proson 6x9, 3 veis høytalere Er forterkeren stor nåkk til å drive alt??? Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 sannheten er den at denne forsterkeren er IKKE stor nok til å drive 2 subber.. den er god nok til frontsett og bakhøyttalere og 1 sub (da er jeg snill). Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 da må jeg kjøpe en forsterker til da på 1600w ca ikke sant Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 neida, holder med 500 watt i 2 ohm. så du slipper ikke så galt unna. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Tusen takk Men e batteriet på bilen nokk til å drive d uten å tappe batteriet for strøm Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Trenger jeg stor subkasse da???? Å strøm kabel Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Batteriet er sikkert godt nok.. Du trenger følgende: 1 stk forsterker som kan drive subbene. Denne kan være "stabil i 1 ohm", da du kan koble disse elementene i 1 eller 4 ohm. Dersom du lurer på hva ohm er og alt det der så kan du sende PM til meg eller en av de andre stereofrikene her på forumet. Jeg kan ikke annet enn å gjette på volumet, men skal vi si ca. 50 liter? Det avhenger litt av hvilken type bass du ønsker å få ut av elementene (dunk dunk eller DYYP brumlebass). Du kan vel sånn praktisk sett drive disse elementene på den forsterkeren du allerede har, det vil nok ikke spille så fryktelig bra, men du har i det minste en start! :) Strømkabel: JA, kjøp en pakke hos bilstereospesialisten eller noe. Disse pakkene inneholder alt du trenger til en OK penge. Klikk Husk å passe på at du har cd¨-spiller som støtter tilkobling av eksterne forsterkere (at den har linjeutganger, helts 2 eller mer) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Vill vel ha en kasse som gjør at d blir best muli lyd så d vill vel si donk donk :) Da skal jeg bygge en kasse på 50 liter me mdf plater å bleksiglass forran å neon å speil inne i kassen. Så skal jeg kjøpe en forsterker på 500w + kabelsett. å så skal jeg bygge opp bagarsje rommet me mdf plate å legge forterkerne nede i den me pleksiglass oppå sånn at de vises me neon rundt (: cd spilleren jeg har er en sony xplode men jeg er ikke sikker på om d er en ell 2utganger på den men den e 4x 50 w. STORT prosjekt på gang sjø hehe Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Fannt ut at for å få en tøff basskasse må jeg bygge den selv. Tenkte å kjøpe en brukt forterker for å få ned kostnadene litt... å eventuelt en brukt cd spiller hvis det ikke er to utganger på den jeg har. Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Det var en god idè. Jeg er stor tilhenger av å kjøpe brukt stereo til ens første bygg. Litt som å kjøpe bil, man kjøper sjelden helt ny bil når man skal starte opp, man må prøve og feile. Mange som skal selge forsterkere, jeg skal feks kvitte meg med en monoblokk som i 4 ohm yter ca. 600 watt. Den er fysisk enorm og ser tøff ut! Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
missy Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Har du bilde av den??? D blir enest den forsterkeren på 5-600w som jeg kjøper brukt da!!! men d gjør ingenting eller??? Fikk subbene,forsterker å 6x9 tommene til 2800 sjønner du å d er billig spør du meg helt nytt å greier :) :) :) Siter Missy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg