Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Noen her som har hatt hvit bil som kan komme med erfaringer, er dette svakere lakk som tåler mindre steinsprang m.m.? Bilen kommer til å lakkbehandles fra ny, det hjelper vel litt på å holde den ren og pen, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvite biler er vel ikke så ettertraktede på bruktlistene, hvis ikke det er rette bilen da! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvite biler er vel ikke så ettertraktede på bruktlistene, hvis ikke det er rette bilen da! Ja, men dette er desverre snakk om en heller vanlig små-/dieselbil det er snakk om, men, jeg har lyst til å velge litt "utenfor boksen" denne gangen. Om det straffer seg ved gjensalg, det er jeg ikke så sikker på, det er bare å dra på en fin location og ta ett par fete bilder, så selger den seg selv ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Noen her som har hatt hvit bil som kan komme med erfaringer, er dette svakere lakk som tåler mindre steinsprang m.m.? Bilen kommer til å lakkbehandles fra ny, det hjelper vel litt på å holde den ren og pen, eller? Man ser vel tilløp til rust bedre? Hvit bil blir jo fort skitten, iallfall. Men jeg vet ikke om hvit tåler mindre steinsprut, ser ikke helt grunnen til det, iallfall. Som the Svalbard-Viking sier, hvit ligger ofte litt under andre farger, taper vel rundt 5000 kroner ved omsalg, gjennomsnittlig. Metallic farger, spesielt sølv er derimot alltid en sikker vinner ved salg. Men tapet er vel mindre med liten bil enn stor. Hvordan bil er det snakk om, egentlig? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvit er det nye svart... og på full fart inn. Kikket faktisk etter hvit bil selv når jeg skulle kjøpe bil her for litt siden... men det var ikke så mye utvalg i hvitt. Synes hvitt er stilig på rette bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvit er vel nye trendfargen rundt om i verden? Om kanskje ikke på typiske småbiler da.. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Det er mange biler som tar seg fint ut i hvit. Selv syns jeg at nyere BMW kler hvitt meget godt. Det samme gjelder forsåvidt den eldre serien, som rundt begynnelsen av 90 og midten av 80 tallet. Har hatt hvit bil sel og det var ikke noe negativt å si på det annet enn at den ble fort skitten, men det blir jo forsåvidt alle biler i alle slags farger. Jeg syns du skal gå for hvitt og skille deg litt ut fra mengden. Bruk eventuelt folie, så kan du dra den av ved salg og lakken under er like fin som da du folierte den inn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Ja, hvitt med f.eks sorte felger m/ polert kant er en slager! Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Som nevnt tidligere er metallic en sikker salgsvinner, men om det er hvit bil du vil ha får du heller satse på å tape de 5000,- Hvite Integraer og biler med rallypreg ser nydelig ut! Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Som nevnt tidligere er metallic en sikker salgsvinner, men om det er hvit bil du vil ha får du heller satse på å tape de 5000,-Hvite Integraer og biler med rallypreg ser nydelig ut! Mye mulig jeg tar inn de 5000,- i form av rabatt uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 å en kjempefordel med hvit i fordel til alle andre farger er at bulker blir så godt som usynlige :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Opel.de hadde en konfigurator som lager noenlunde gode bilder av case-in-point: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Du kan spare MYE penger på å handle hvit bil, me da må du også tenke på tapet når du skal selge den igjen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 "White is the new bling" Bare vent å se... ;) Har en 75 Passat TS som er hvit og den håper jeg å ha ferdig til våren. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Det er mange biler som tar seg fint ut i hvit. Selv syns jeg at nyere BMW kler hvitt meget godt. Det samme gjelder forsåvidt den eldre serien, som rundt begynnelsen av 90 og midten av 80 tallet. Har hatt hvit bil sel og det var ikke noe negativt å si på det annet enn at den ble fort skitten, men det blir jo forsåvidt alle biler i alle slags farger. Jeg syns du skal gå for hvitt og skille deg litt ut fra mengden. Bruk eventuelt folie, så kan du dra den av ved salg og lakken under er like fin som da du folierte den inn.. når du nevner nyere bmw; Se på bmwn i miami vice filmen.. HERREGUD kor nydelig den var! den passa så bra til den fargen... Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg