Bamsemoms Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hei. Driver å hjelper en kompis av meg med et motor swap i en corolla e11 4e-fe 1997 modell. Han har kjøpt starlet turbo motor fra motorimport.dk den såkalte 4e-fte motoren. Problemet som dukket opp er at ledningsettet som fulgte med ikke passer til motoren og det er ikke helt. Vi vet derfor ikke hvilke endringer vi må gjøre med el.nettet som sitter i bilen i dag og står nå litt fast i swap prosessen. Er det noen som har vært borti denne swapen eller som vet hvor jeg kan få tak i el.nett diagram eller komplett el.nett til en 4e-fte? På forhånd, tusen takk! MVH Marius Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Er det den hvite corollaen i drammen det er snakk om ? Laban sin ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Er det den hvite corollaen i drammen det er snakk om ? Laban sin ? Det er den blå med hvite striper, hvite TTE felger og TTE styling Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT twin cam Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Hvis jeg hadde fått ett ledningsnett som ikke var komplett og heller ikke var til motoren jeg hadde kjøpt, hadde jeg sendt alt tilbake igjen å bedt vedkommende begynne å bli seriøs. Siter Toyota Corolla GT (85) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Vi har prøvd på det.. Men det ser ut til at vi har funnet en løsning på det... Kommer tilbake når vi har fått fart på sakene :hello: Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT twin cam Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Ok. Bra dere hvertfall prøvde. Er ikke første gang jeg har hørt at det har vært noe snusk mned ting fra motorimport. Siter Toyota Corolla GT (85) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Ok.Bra dere hvertfall prøvde. Er ikke første gang jeg har hørt at det har vært noe snusk mned ting fra motorimport. Nei, det ledningsnettet vi fikk var ikke helt. :ssip: Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT twin cam Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 ja.. men det er pain in the ass alikevel... Alt man får som ikke er fulstendig er ikke noe kult... Siter Toyota Corolla GT (85) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StuferN Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Har vurderet å kaste inn enn sånn motor i bilen min også, så håper ting ordner seg der før jeg skal det. Men kjører datasprut da eller? Siter StuferN Corolla G6 99 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Har vurderet å kaste inn enn sånn motor i bilen min også, så håper ting ordner seg der før jeg skal det. Men kjører datasprut da eller? Han fikk det ikke til å fungere. Motoren passer rett inn. Men er værre med ledningsnettet etc. Det er ett hælvete å få det til å passe. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Så lenge ECU-en er der burde det ikke være så vanskelig...? Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet September 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Så lenge ECU-en er der burde det ikke være så vanskelig...? Trodde ikke det jeg heller, men det ble det. Men er lov å prøve. Alt går. Men tror jeg også ville ha hatt sikiringsboksen til samme motore som skal inn. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StuferN Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Det jeg har hørt er at alt smetter rett nedi, men man må ha datasprut. Men mikse litt av nytt og gammelt ledningsnett da vettu ;) Siter StuferN Corolla G6 99 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtipowa Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 fått de till eller ?driver med de samme på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Ble til at han satt inn den gamle motoren. Som StuferN sier. Man må ha datasprut og mixe litt med leningsnettet. Ledningsnettet som er problemet her.. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg