bjørn Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 På 740 turboen er det gjenger i flensen mot grenrøret, dette kan la seg ordne ved å bore opp. Men på 740 grenrøret er det en slags innestøpt pakning, en forhøyning i støpen som går inni et spor på flensen på turboen. Flensen på 940 grenrøret er flatt, men hvordan ser det da ut på 940 turboen? Er det en kopperpakning e.l. jeg kan bruke for å få det tett mellom 740 turboen og 940 grenrøret? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Planslip flensen på grenrøret. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Men jeg skal bruke 940 grenrøret og det er jo plant. Saken er at det er et spor i flensen på turboen, hvor jeg antakeligvis burde ha en pakning.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Leser mye feil i dag... Prøv å sett det sammen, skulle det lekke kan du bare skjære ut en pakning selv av en kobberplate. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Ja, lurer på om jeg skal bare sette det sammen. Noen som vet om det er en slags pakning på 940 turboen eller hvordan det gjøres der? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 opprinnelig er ikke et 940grenrør plant i det hele tatt, så lurer på hva slags grenrør du har....det er egentlig en forhøyning på grenrøret som passer rett i turboen sin flens. DEtte kalles labyrint-pakning, og er veldig vanlig på T3-flenser. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 opprinnelig er ikke et 940grenrør plant i det hele tatt, så lurer på hva slags grenrør du har....det er egentlig en forhøyning på grenrøret som passer rett i turboen sin flens. DEtte kalles labyrint-pakning, og er veldig vanlig på T3-flenser. Sier du det ja, merkelig. Noen har planslipt flensen min da, med andre ord.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Sier du det ja, merkelig. Noen har planslipt flensen min da, med andre ord.. det er ganske vanlig å planslipe grenrøret for å få på andre turboer(Ikke volvo) med t3-flens ja... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Ja nettopp. Da får jeg bolte det sammen og se om det holder tett. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.