moophous Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Har det problemet med min A3 1,8tq at den stopper på tomgang når det er kaldt ute. Den har ingen problemer å med å starte men etter et par sekunder så stopper den. Noen med det samme problemet her? Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Rå bil forresten:) Mulig automatchoke som ikke fungerer som den skal.. Er dette bare når motoren er kald, eller stopper den når den er varm og? Dumpventil, har du dumpventil.. om denne lekker så kan det være årsaken.. Luftfilter, lenge siden det ble byttet? Justering av tomgang? Kommer ikke på noe mer i farten.. Uansett, lykke til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Motoren stopper bare når den er kald, da kan det være den automatchoken som ikke funker helt. Jeg har bare den orginale dumpventilen. Luftfilter byttet i april. Skal jo inn på no 60000 service snart, få se hva de kan finne ut der da. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Fant det kanskje ut. de byttet en enhet som de kalte for G-62 som styrer temperaturen. Det stod feil på den i logen på bil. Så få håpe den funker nå. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Pokker den stopper fremdeles ja. Har levert den hos audi for at de skal se om de finner det ut. De skal prøve å bytte ut selve styreenheten ettersom A3'n er chippa, få se om det funker da. Er det noen som har hatt problemer med en dårlig chipp el? Hvis det er problemet så er det bare å reise ned til TS-Racing å sette inn en ny chipp. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zandas Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hallois, jeg har samme problem, men jeg har en 1,8 uten turbo :( Har hatt den hos Audi 3 ganger, men de har ikke funnet noe enda, skal tilbake på service om ikke så lenge så jeg håper de finner noe..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Var hos TS-Racing her på tirsdagen slik at de fikk se om de kunne finne feilen. Feilen som de fant var at de chippen som satt i den var en chipp med feil programvare slik at den ikke stemte overens med resten av bilen. TS-Racing satt inn en ny chipp med de instillingene som de bruker og vips så er bilen i form igjen. Chippen som satt i den kommer fra et firma som heter Autopower. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Injection-biler har ikke chocke, hverken manuell eller elektrisk... Styringsenheten bestemmer blandingen av luft/bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg