AndersM Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Bruker bilen min daglig selv om jeg må belage meg på en stopp i løpet av 30min.. Det skjer hver gang jeg kommer i enn oppoverbakke.. Har sjekka påfyllingsrøret og det ser veldig bra ut.. Minimalt med rust på den utvendig.. innvendig er det vanskelig å se. Også har bilen veldig problemer med å kjøre når den er kald(dvs 0 til -8 grader ute som det er nå), må la den stå og "varme" seg i en 10-15min før jeg begynner å kjøre.. Grunnen til at jeg spør mye er for de jeg har 0 peil med dette.. Noen som har noe deler for salg? Se øk: tråden min. link i signatur mvh Anders Moen Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Det tar deg ikke mange minuttene å ta ut baksetet, løsne lokket til tanken å kikke nedi der. Du får da en grei indikasjon på tilstanden. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Ok da skal jeg sjekke det på søndagen.. Takk takk Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 en kamerat av meg hadde en bil med AKKURAT samme problem! Det var kondens. påfyllingsrøret var ike tett mot bensinlokket, så det kom inn vann når han kjørte i regn eller vasket bilen. Litt kondensfjerner så hjalp det. Bytte tenningsdeler er noe du burde bytte likevel, dette er slitedeler. Forresten, den oljelekkasjen er nok bare toppdekselpakningen, oljen renner ned og legger seg rundt pluggen ( hvis ikke, så har du nok ganske blå eksos ;) ). Og døra kan hendig repareres ved at du sliper/kapper til så du har litt mer enn en halv skive ( 10 mm skive), løsner nedre dørhengslen ( ikke skru helt ut, men bare sånn at du får satt den skiven rundt skruen), setter inn skiven og skrur til, dette gjør at døra ikke henger og du slipper og løfte den hver gang den skal igjen. Hvor tykk skive du skal bruke kommer ann på slarken ( prøv deg fram litt med det du finner i verktøykassa hjemme). Dette er ikke jalla-mekk, dette har jeg som oppetter lært at man kan gjøre om det ikke er mer og justere på døra. EDIT: nå husker jeg ikke om hengslene på døra sitter foran eller bak festet i dørstolpen sår du sitter inni bilen, men om den er bak, så sett inn skive på den nedre, omvent om dørhengslen er foran. Lykke til da ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Takk for bra beskrivelse! Da skal jeg få fiksa litt på diverse ting=) klarte å rive av armlene på dørtrekket(var løst) i går da døra ikke ville igjen.. Ser det er kommet en del olje ut av de forskjellig hullene fra toppen.. dvs tempføleren og en til.. Gåen toppakning? Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 tviler fortsatt på dårlig toppakning, toppen er full av olje når motoren går. Skruene til armlenet sitter basre festet i noen plastpropper i døra, som kan byttes. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Fikk ikke skrudd noe på søndagen etter en litt for fuktig tur på byen så får skru denne uken da=) Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Skal ut med bensintanken i helgen, men tenkte å "rense" tanken så jeg får vekk all dritten som er i tanken.. Hvorden skal jeg rense tanken? Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Ingen som vet det? Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Ingen som vet det? Hvis det er å rense tanken du mener så sier vel det seg selv... :P Fjerne dritten. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 ja det skjønner jeg, men om et var noe "skyllemiddel" som man kunne bruke.. Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 ja det skjønner jeg, men om et var noe "skyllemiddel" som man kunne bruke.. Hvorfor ikke skylle med bensin?!?!? Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokerfjes Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Åssen funker det å bruke slange(Selvsagt en slange som tåler bensin) istedet for påfyllingsrør? Hvis toppen, ved bensinlokket er helt, kan man vel bruke slange istedet? eller?, så bare på broren min sin einser, at påfyllingsrøret var hullete og stygt, men i toppen var det temmelig helt. Siter --GrannyRacer #1---- 81 Golf diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Åssen funker det å bruke slange(Selvsagt en slange som tåler bensin) istedet for påfyllingsrør? Hvis toppen, ved bensinlokket er helt, kan man vel bruke slange istedet? eller?, så bare på broren min sin einser, at påfyllingsrøret var hullete og stygt, men i toppen var det temmelig helt. Det funker jo såklart det. Må bare få festet den så ikke hjulet ligger å subber. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg