Gandi Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 vis det er vannperler på peilepinne til oljen så er det et sikkert tein på at toppakningen er gåen ... så da kan man jo ta å peile olja å se ... men pakningen kan være gåen førde om d ikke er vann i oljen Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren.kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ? Jeg har det samme problemet, men jeg har ny termostat, godt luftet system og byttet vannpumpe ved forrige reg.reimbytte. Jeg har mest sannsynlig dårlig toppakning, så jeg har gitt det skylda. Ikke noe vann i olja enda, men litt eksos i ekspansjonstanken. -Magnus- Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Jeg har det samme problemet, men jeg har ny termostat, godt luftet system og byttet vannpumpe ved forrige reg.reimbytte. Jeg har mest sannsynlig dårlig toppakning, så jeg har gitt det skylda. Ikke noe vann i olja enda, men litt eksos i ekspansjonstanken. -Magnus- i min tank også vil jeg tro, det begynner å ryke opp fra tanken når jeg starter og lokket ikke er på. så er godt mulig jeg må bytte toppakkingen, noen som vet hva det vil koste og fikse dette? jobber med å selge reservedeler så pakkningen og sånt fikser jeg. men hvor mye det vil koste i arbeid. Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Pakningen vel ikke så dyr, men jobben koster en del. Jeg har tenkt til å kjøre så lenge det går uten å bytte, men jeg har fått priser fra 7700,- til 12000,- her i Trondheim. 12k var selvsagt merkeverkstedet. Er vel mulig at det er enklere og dermed billigere på en C20NE enn på en X20XEV. Lønner seg i hvert fall å ringe rundt og sjekke pris. Her i Trh var det ganske mange verksteder som ikke ville ta jobben engang. -Magnus- Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 kjøp hayens boka og gjør det sjæl! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 kjøp hayens boka og gjør det sjæl! Stemmer jeg også for, den gammle motoren der er det vel bare Pice og cake med, kom og bytt topp pakning på min eco tec v6 så snakker du morsom jobb :doh Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 har boken :) men skal ikke toppen planes / slipes ved skifting av TP ? Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 I hvert fall hvis det er aluminiumstopp, og det regner jeg vel med at det er? Hvis du klarer å montere og demontere toppen selv er det nok uansett laaangt billigere å levere den til planing enn å betale verksted for hele jobben. -Magnus- Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren.kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ? Sjekk vifte clutchen. Er en vanlig feil på omega a. Når motoren er kald kan man stoppe viften med bare fingrene, og når motoren blir varm skal viften ikke kunne stoppes med fingrene.(au!!!) Seriøst: Ikke putt fingrene i viften når motoren går! Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 hadde det vært viften, så hadde ikke motoren gått for kald når han kjører vanlig! Da er det som regel termostaten som tuller.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 ta opp termostaten og legg den i varmt vann og sjekk åpningstidene, eller bare kjøp ny Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.