Erik Braseth Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hei Så nettopp dette innslaget på tv2 hjelperdeg. Hvis vi tar utgangspunkt i at dekkene hadde en mønsterdybde på 8mm da de var nye og nå hadde de bakerste dekkene fortsatt en mønsterdybde på ~7mm, mens de foran (mest slitt) hadde en mønsterdybde på 3mm. Altså 4mm forskjell. Forutsetter såklart at dekkene er av samme type og dimensjon. Noen som vet standardimensjon på en slik freelander og kan regne ut hvor mye avvik 4-5mm mønsterdybde utgjør? Syntes bare det hørtes utrolig ut at 4x4 systemet (haldex på disse?) ikke klarer en slik forskjell. Men det kan jo stemme, for jeg har ikke regna på hvor stort avviket er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsblå Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jeg så dette innslaget jeg også. Syns det høres litt mærkelig ut at 4x4 systemet kan vere så fintfølende som dette. hvis dette stemmer så må man jo vere eksremt påpasselig med dekk slitasje da....hvis du kjører veldig mange mil på en sesong må du jo nesten rotere dekk på bilen i løpet av sesongen... Siter Audi A4 1.8t Quattro go`biln Peugeot 406 arbeidsbil`n Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsblå Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Lurer på om Quattro systemet er så fintfølende som dette. Siter Audi A4 1.8t Quattro go`biln Peugeot 406 arbeidsbil`n Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Lurer på om Quattro systemet er så fintfølende som dette. sliter tilnærmet likt på min ihvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsblå Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 sliter tilnærmet likt på min ihvertfall :) Men er det farlig å kjøre med mere slitte dekk fram enn di bak da tro... Siter Audi A4 1.8t Quattro go`biln Peugeot 406 arbeidsbil`n Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Forskjellig slitasje gjerne kombinert med lavt lufttrykk i de slitte dekka kan nok føre til en såpass stor forskjell at systemet kan havarere. Systemet på Freelander (permanent 4-hjulstrekk med viskosekobling men uten fordelingskasse m/lavgirserie) er slikt at der veigrepet er godt, vil firehjulstrekk-systemet fordele kraften til forhjulene, slik at bilen blir lettkjørt som en personbil. Hvis veigrepet blir dårligere, vil trekkraften i større grad bli overført til bakakselen for å oppnå den framkommeligheten en firehjulsdrevet bil har. IHHT nødstoppstatistikken har Freelander flere nødstopp enn gjennomsnittet. I tillegg er det feil med kjølesystemet. Dersom bilen har kokt kan ofte også toppakningen være gåen. Heller ikke drivverket holder hva det lover og bør sjekkes før et eventuelt kjøp. Det samme gjelder dørlåsene, og karosseriet er også dårligere på Freelander enn på gjennomsnittet av bilene NAF har sjekket i sin Bruktbilrapport. Ville bare nevne det siste der siden dama innrømte at hverken hun eller mannen hadde peiling på bil! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.