Gå til innhold

Stropp rundt bakaksel/bærebruer for å holde igjen fjæra?

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Har hørt om folk som har skrudd en stropp rundt bakakselen/bærebrua og opp til rammevangen, men hvor gjør de det? Bruker hull som er der fra før, eller hva?

Leita litt idag, men kan ikke si at jeg ser noen hull jeg kan bruke.. Og jeg vil ikke borre hull, nettop fordi jeg hadde tenkt å stroppe fast akselen fordi fjæra glepper. (Orginal lesjöfors! )

Noen andre ideer? Har tenkt på Bilstein ClubSport, men det koster jo litt penger det også..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker å bolte fast fjærene i øvre fjærskål, da slipper du d styret med stropper og at fjæra hopper ut.

Hadde satt stor pris på bilder og litt forklaring.

Regner også med at Biltilsynet ikke "bryr seg" om det..?

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg fikk ingen innsigelser bak!

Bak har du jo skrudd fjæren i nerkant, samt den står jo rundt den gummigreien, selv om den er litt løs.

Tror forøvrig det fins en ekstra lang sånn gummigreie, som faktisk ble laget for senkefjærer!! Mener det står henvisning til den i godkjenningspapirene til volvo, som du nettop la ut i en annen tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ok! Jeg får sjekke ut det.

For det glepper MYE bak! :(

ca. 2cm? jeg fikk som sagt BARE klager fremme! (pga fremme gikk det å vri selve fjæren rundt)

edit:

var referanse til 245, je ghusket litt feil

Ved montering i Volvo 245 skal 2 stk. fjærseter med delenr. 1221883 monteres i tillegg på bakfjærene.

ps. som sagt, tror ikke det er noe problem med bakfjærer! De står jo fast! (skrudd i nedkant). Den øvre vil også geleide de bakre.

Fremme er derimot et stort problem å få godkjent i bergen, som gjorde at jeg byttet til bilstein clubsport dempere. (34mm kortere).

Jeg fikk heller ikke lov å legge noe gummi i fjærbeinet (sånn som feks volvo s60 har).

stropper bak, er neppe lurt å møte opp med, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er bortimot 4 jeg..

Og kan vel juble over smarte forrige eiere, som handler dempere på biltema...

DER kan du se! De er faen skjæremeg lenger enn orginaldempere, det skal jeg nesten vedde på!

De klaga på ene siden forran ( ?? ) for det gikk å dra ned fjæra litt.. Selvfølgelig går det når en stutt-tjukk kar på 130-140 kg henger seg i fjæra.. (Han var så kort så han nesten måtte be de 2 andre "bilsakkyndige" som var der, senke ned bilen for at han kunne rekke opp.... )

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider