Gå til innhold

t04 klubben? hvor mange som kjører med t04 flens på turboene sine!

Ranger emnet


Poffs

Anbefalte innlegg

Vanskelig.. er jo nærsynt... ;)...derfor har jeg 480mm stor kam-skive til å måle sånt på.

 

Grovt regnet 280 grader STS (seat-to-seat) de da. Ut ifra det jeg ser,så er ikke den loben den feiteste jeg har sett (vanskelig å se fra et bilde i den vinkelen),så den virker som en relativt snill kamprofil til 280 grader å være. (rart...men hvasse kammer er sløve...og sløve kammer er hvasse å se på :P ) Den vil nok,med sugemotorisert timing, henge med til rundt 7000 - 7500 rpm,muligens også 8000 litt avhengig av resten av mølla. Løftet er "normalt"...nå aner jeg ikke ventildia,så det er litt vanskelig å uttale seg om. De "ser" veldig Supra-2JZ/GTE-st2-HKS-ut utifra løft og durasjon,og der henger de jo med til rundt samme turtall. Dvs,de bedrer nok effekten i det høyere registeret. Men om det er nok til å flytte momentet høyt nok oppover... det tar jeg ikke på øyemål. :)

 

Du skal få måle kammene og toppen min med alle de dingser og remedier du kan tenke deg, mot betaling selvsagt. Toppen er std Audi sugetopp (7A) med std natriumkjølte avgassventiler osv. Av den grunn ønsker jeg ikke å gå særlig over 7500 omdr/min, da disse ventilene har en tendens til å separere over 8000 omdr ifølge Jonus. Medmindre noen vil selge meg et knippe ventiler i rustfritt for en overkommelig sum selvsagt :)

 

Nå har vi i grunn kuppet denne tråden med OT, men det er kanskje det beste som har skjedd denne tråden, så det fortsetter vi med...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

reodor: Er det VS som har lagd de for Jonus? Mener de har samarbeidet med motoren til Jonus

 

Usikker, spurte aldri hvor de kom fra. Men de var dyre nok. Betalte 8000 kroner for gildet, og Jonus er jo ikke kjent for å være dyr.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få måle kammene og toppen min med alle de dingser og remedier du kan tenke deg, mot betaling selvsagt. Toppen er std Audi sugetopp (7A) med std natriumkjølte avgassventiler osv. Av den grunn ønsker jeg ikke å gå særlig over 7500 omdr/min, da disse ventilene har en tendens til å separere over 8000 omdr ifølge Jonus. Medmindre noen vil selge meg et knippe ventiler i rustfritt for en overkommelig sum selvsagt :)
Tja... får laget eller skaffer mer eller mindre hva som helst,så det lar seg ordne... :D

 

Nå har vi i grunn kuppet denne tråden med OT, men det er kanskje det beste som har skjedd denne tråden, så det fortsetter vi med...

 

 

Reodor F

Spørs jo om trådstarter er enig i det... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, spurte aldri hvor de kom fra. Men de var dyre nok. Betalte 8000 kroner for gildet, og Jonus er jo ikke kjent for å være dyr.
Tror muligens jeg skulle slått den summen med noen hundrelapper... må sjekke hva slags emne det er.... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger oss altfor seint Turboed1 :)
Niks. Bare står opp for tidlig...05.30 i dag... :( ...blir vel menneske sånn utpå formiddagen engang. Men nå er jeg GRENSELØST off topic,så nå tror jeg at vi må finne en annen tråd å mishandle...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er størrelsen på jernlunga som skiller gutter fra menn:)
Da vet jeg om noen ganske mandige menn... :D... GT42R DBB med 78mm kompressor på en 2-liter... 883 hk på 3 bar/C16 med "gateoppsett"...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår