Gå til innhold

Spørsmål om lakkering

Ranger emnet

ExceL

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ny på dette området og lurer derfor på endel ting..

For det første tenker jeg på å lakkere bilen min, og jeg er ferdig med all rustsveising og sparkling, så var det lakkeringen som står for tur..

Vil dere anbefale at jeg får noen proffer till å lakkere den hvis jeg satser på å lakkere den i svart 2k med lilla perlemor(35%) og masse klarlakk..

Er det en oppgave jeg kan klare selv, eller hvis jeg "låner" en lakkerer fra en lakkshop etter arbeidstid, er det bedre? eller det er ganske så åpenlyst da..

men men.. tenker på å få et ganske så fint resultat da:)

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det best om du får en lakkerer til å ta det på jobb i lakkboksen. Men jeg vil heller anbefale deg til å diskutere dette med en lakkerer om du kjenner en, noe det virker som du gjør... Han finner nok en bra løsning som dekker behovet ditt i forhold til hva du vil betale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det best om du får en lakkerer til å ta det på jobb i lakkboksen. Men jeg vil heller anbefale deg til å diskutere dette med en lakkerer om du kjenner en, noe det virker som du gjør... Han finner nok en bra løsning som dekker behovet ditt i forhold til hva du vil betale

Oki, men hvis jeg velger å prøve å lakkere f.eks motor rommet og bagasjen selv,, og får han til å ta de store flatene aka utsiden av bilen, som må være helt jevne.. tror dere jeg kan klare å få til et ok resultat i motorrommet da'? skal jo ikke være så lyst nedi der så noen skjønnhetsfeil går bra..

en annen ting.. hvordan er det med lakken? når jeg lakkerer med svart og lilla pærlemor, må jeg da pusse ned den lakken før jeg legger klarlakk?

Joda, kjenner han jo forsåvidt gjennom etpar pinlige sene ville kvelder osv men men,. dt blir vel vanskelig for han å få tatt inn bilen i lakkboksen deres på kveldsti, når den må stå der ei stunn.. tenk da på å ikke ta firmae tell å jør jobben.. brre hain..

jaja.. nakka spess e må husk på?

sku jerne ha skifta topic, men men .. får du ta din moderator;)

lakkerings spm elns=?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å editere topic trykker du bare "edit" på første post.

Når det gjelder lakkeringa spørs det veldig på hvordan resultat du er ute etter og hvordan utstyr du har. Jeg ville først prøvd meg litt frem og pussa ned igjen om det ble dårlig. Og etter et par omganger burde få få et resultat som er brukbart til bagasjen f.eks. Men du må seff ha utstyr som er egnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, men hvis jeg velger å prøve å lakkere f.eks motor rommet og bagasjen selv,, og får han til å ta de store flatene aka utsiden av bilen, som må være helt jevne.. tror dere jeg kan klare å få til et ok resultat i motorrommet da'? skal jo ikke være så lyst nedi der så noen skjønnhetsfeil går bra..

en annen ting.. hvordan er det med lakken? når jeg lakkerer med svart og lilla pærlemor, må jeg da pusse ned den lakken før jeg legger klarlakk?

Joda, kjenner han jo forsåvidt gjennom etpar pinlige sene ville kvelder osv men men,. dt blir vel vanskelig for han å få tatt inn bilen i lakkboksen deres på kveldsti, når den må stå der ei stunn.. tenk da på å ikke ta firmae tell å jør jobben.. brre hain..

jaja.. nakka spess e må husk på?

sku jerne ha skifta topic, men men .. får du ta din moderator;)

lakkerings spm elns=?

i dag er det vanlig med vannfortynnbar lakk og da tar det ikke lange tiden i boksen... times tid kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider