Gå til innhold

Wazzza: Renault 30TS

Ranger emnet


wazzza

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant gammeltelefonen min i dag. Der lå et par bilder fra motorbyttet i sommer.

 

060713_194207.jpg

 

060713_194229.jpg

 

Dette er motoren jeg hadde planlagt å sette inn. TX-motor fra en kræsjet tysk bil. Desverre var toppene utslitt, oh siden vi hadde en komplett volvo-motor ble heller den satt inn.

 

060517_183752.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke så mye på bilfronten om dagene. Bilen funker FAKTISK meget bra.. Har litt lav tomgang når motoren er halvvarm.. LItt irriternede å måtte holde den litt på gassen i lyskryss. Spesielt når man skal bremse og clutche samtidig..

 

Hadde fintfolk på besøk på skolen i dag. Var på full zoom på mobil-kameraet, så bildene ble ikke de beste..

 

KronprinsHkon1.jpg

 

KronprinsHkon2.jpg

 

KronprinsHkon3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Må vel dra frem denne igjen. Idag, på den mest regntunge dagen jeg har vært borti sluttet vindusviskerne å slutte da jeg lå i 90 på E6`en. Morro! Det viser seg at viskermekaniskmen har hoppet av på den høyre viskeren og kilt seg. Må vel ta på meg regnfrakken og begynne å demontere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Heia.. ser at du vurderer å selge bilen din... fattern hadde en helt likens bil.. han kjøpte den ny i 1976.. å hadde den til 1982-3.. han er en stor entusiast:) vi har prøvd å spore opp den bilen han hadde, men vi kan fram til at den desverre er spiker:( men det var en annen på den tiden som hadde en identisk bil som han i dette distriktet(troms) det er faktisk bilen din det..:) YZ registrert.. jeg fortalte dette til han og han ble rimelig interesert... mulig dette står tidligere i tråden din, men: Hvor mye er den gått? hvor i landet kjøpte du den fra? hvilken pris vil du ha? og hvordan er kvaliteten på karosseriet? send gjerne pm.

 

mvh

stian

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg kjøpte den av en kar i Salangsdalen. (bardu tror jeg. Mine geografiske kunnskaper er ikke på topp) :p Han er tidligere vektløfter. Simonsen til etternavn. Han har ikke stått som eier av bilen, men han kjøpte den av en annen kar som jeg ikke husker navnet på. Er ikke sikker på kilometerstand, da det gamle speedometeret bare hadde 5 siffer. Det jeg har i nå har 6 siffer og står på ca 240K og jeg tror det stemmer ganske bra med reell kilometerstand.

 

Karosseriet er langt fra strøkent. Bilen har fått hard behandlig av tidligere eier. Siden verken jeg eller gamlingen er noen karosseriarbeidere, fikk vi ikke bort alle bulkene, så da klarlakken kom på syntes de. Værst er det på venstre hjulbue bak. Forskjermene er heller ikke gode. Helt ny bakluke og støtfanger fremme. Rust er det særdeles lite av. Den er oppsveist og behandlet med en flytende voks-aktig olje. (Ikke tectyl). Lakkjobben er som sagt gjort hjemme på plenen en sen høstkveld. For å få bilen fin bør den pusses ned og sparkles på nytt... Men, det viktigste er at det er lakk på bilen og den er tilnærmet rustfri. Ellers bør støtdemperne fremme byttes. Står på Monroe gassdempere rundt om. Har oljedempere liggende.

 

Av pris har jeg satt 25K. Blir ikke bilen solgt, blir den nok satt bort og blåst støv av ved passende anledning. Den synker jo ikke akkurat i verdi når den blir veteran.

 

Faren din kan ringe meg på 97716169 om han er intr i bilen eller bare en renualt-prat. Vet ikke av noen andre på min alder som har en slik bil. Er jo bare volvo og turbosnakk på klassekameratene mine. Ingen som har kunnskaper eller interesse av skikkelig forgasser-trimming..

 

mvh

 

Øystein grønås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha savnet varmeapparat i -20 kjøpte jeg ny termostat i dag fra Biltema. 87 grader er den nye. Før hadde jeg ei "BigOne" eske fremfor radiatoren for å få litt varme, men nå i det siste som det har vært så kaldt har det vært håpløst.

 

Ble andre boller med den nye. Motoren ble mye fortere varm og merkbart varmere, uten at den er farlig varm.. Nå er det en fryd å kjøre renault :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ett lite stemningsbilde fra stua mi.. Dama ble litt forfjamset første gang hun var på besøk:P Hun får vel bare venne seg på det..

 

Forgasser-settet er av typen Solex. Samme som står på gamlingen sin bil. Hadde vært morro å satt dette på, men det er mere som kan "gå galt" på dette... Har jo bare en dobbel weber (38mm DGAR) nå. Synes det er lite lyd av den.. Selv med mustangfilter er det meget tyst frammi der. Blir jo klam i buksa av lyden av motoren til Texascom. 2.8 liter med 2 doble 50mm webere.

 

http://www.youtube.com/watch?v=cM5XyiStpLk

 

 

DSC00304.jpg

 

DSC00306.jpg

 

Har glassblåser på jobben. Skal høre om jeg får blåst innsugsmanifoilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Med Crome-ringer rundt lyktene :afro

Flere bilder og litt info?

 

 

Bilen er en 1980 Renault 30 TX. Disse har som kjent crome rundt baklyktene. 5-trinns kasse og el soltak er også en del av utstyret. Har dessverre ikke noen andre bilder for hånd pr idag.

Bilen står omtalt under modelloversikten på http://www.renaultbiler.com

72 Renault 17TL x 2

84-87 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 x 6

89 Mercedes-Benz 190D 2.5 Turbo

01 Mercedes-Benz E270 CDI Avantgarde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår