overk Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Hei. Jeg lurer på å kjøpe en polo, det som er problemet med den er at den er hard å gire med, det gjelder alle gir. Noen som har noe tips til hva dette kan skyldes, den har gått ca 175" km og har byttet girkasse tidligere. Kan det være utslitt clucht, clucht vaier eller girkasse? eller kan det være noe helt annet?? Håper på svar. mvh ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 skift olje, fyll på ATF olje (automatgir olje) Da bør du oppleve en stor forskjell i girene, det gjorde iallefall jeg når jeg byttet fra "normal" olje til ATF olje på en Volvo 460 Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Sikkert bare bagatell som litt lite olje eller dårlig/feil olje :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Sjekk oljenivå ja. Disse kassene har en lei tendens til å lekke rundt simring/giroverføring inn i kassen. Denne er ganske billig å kjøpe på Møller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg tenkte også på den tanken, men da kan jeg jo prøve det om jeg kjøper den, noe annet jeg burde være oppspå eller?? det er en colour concept. Jeg har sjekka etter rust, det er litt nederst ved hjulbuene, noe annet?? Jeg skulle også ha bytta døra på en ene siden pga innburddsforsøk. Noen som har peiling på hva ei dør koster, skulle helst hatt blå farge og tre dørs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 slavesylinder/ mastersylinder som er på vei til å gå til dundas kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Dører får du fra 500 på knoksen til fleere tusen nye. Sjekk innom NBS, her får du de, brukte og rimelige; http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=05767&ASP=2063084&Type=VW&Model=Polo&Year=1996&Back=WA_Varegruppe+ASP=2063084+Type=VW+Model=Polo+Year=1996+Varegruppe=0001 http://193.213.24.227/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0001&ASP=2063084&Type=VW&Model=Polo&Year=1996 Ca 1400kr for ei dør... Til å leve med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 er ikke sikker på om den girkassa tåler atf automat olje.. sjekk det først du..!! jeg ville sjekket nivå på gir.. og smurt opp giroverføringene..!! lykke til:smilbmw: Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Takk for alle svar. Da regner jeg med at jeg skal kjøpe bilen og håpe på at det kunn trengs olje =) Noe annet jeg burde se etteR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 skift olje, fyll på ATF olje (automatgir olje)Da bør du oppleve en stor forskjell i girene, det gjorde iallefall jeg når jeg byttet fra "normal" olje til ATF olje på en Volvo 460 skal ikke ha automat olje på en manuelkasse. den olja er alt for tynn, og girkassa vil slites fortere Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 olja er tynnere, men av bedre kvalitet.. Har ikke opplevd noen særlig ekstra sliatsje på de første 400 000 km på gammelbilen min, en Volvo 440. Men nå kan det jo variere og da.. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.