Brukroa-trimning Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hva vil folket anbefale av turbo til en 2.3 liter? :) Har lyst på en kulelagra Garret.. noen tips? :D Er så dårlig på dessa turbo navna så vil skaffe meg en liten oversikt.. hvis det har vert oppe en lignende tråd så kan dere bare legga inn den her, men jeg fant ikke noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Spørsmålet er vell egentli umulig å få et RIKTIG svar på..men klart Garrett kulelagra turbo fungerer bra,men det gjør alle de andre også.Her spiller jo alt om motoren inn...hvilken turbostørrelse du skal ha osv osv osv. Jeg personlig bruker Turbonetics på modifiserte motorer,kommer til å prøve Precision i framtida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 finnes det noen garret t3/t4 som er kulelagra? vil ha noe som greit holder til 300hk og lader tidlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Ja,Innovative,Garrett GT-R og Turbonetics kommer alle med turboer med T3 inlet,du skal vite at det er negative ting med ballbearing også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 hva er de negative tinga? slitasje eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg har kjennskap til noen veldig dyktige bmw trimmere i sverige...de bruker eller monterer så si 1 av 10 kulelagra turboer...ikke anbefaler de BB turboer heller. Er veldig mye med det at hvis det skjer noe med turboen er det veldig vanskelig å gjøre noe med det,og hvis det går ann blir veldig dyrt. Også mener de at det ofte ikke er så vanvittig forskjell som mange skal ha det til,hvis man bare finner den RIKTIGE journal bearing turboen. De målte på en 3,0 6 cyl motor og differansen var ca 500 omdr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 åååja... skjønner.. ;) men hva er det volvo folka pleier å ha på motora sine da? skal hente ut toppen 250 hk av motoren min så da tenkte jeg at det kanskje var lurt op satse litt større turbo enn orginalt? kjøre en større turbo rolig enn å skamlade en liten en? hvis du skjønner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Skjønner veldig godt hva du mener. Mange brukte Mitsu 16T,18T,19T til salgs ofte...de er ikke kulelagra men til den effekten holder de. K24 fra S60R fungerer fint også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Er ikke kulelagra turboer mer egnet for litt mer ekstreme effektuttak a? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Kulelagra turbo er egnet for de som vil ha kjappere spool-up,man får rett og slett det man betaler for.Men for selve effektuttaket har det ikke noe å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Aaahh.. Da er jeg med. Kanskje derfor noen effektjegere bruker det da. Men med kulelagra turbo så er det vel ekstra viktig å kjøre den varm før du pusher på samt. la den stå og gå en stund før du stopper den? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Det som du nevner der er særdeles viktig med tanke på levelengde på ALLE turboer,hvis du stopper med en gang kan turboen stå å gå ganske skremmende lang tid,uten smøring.Er vell ikke så mange lager som har godt av det. Jeg har kulelager turbo på 2 motorer jeg har nå,men kommer neste gang til å gå for turbo med vanlig journal lager. Precision har sin tech som heter RACEbearing...fungerer vistnokk veldig bra men er bare så helt vanvittige svære turboer. Det som er litt dumt...med f.eks med Volvo,som vi har så blir det for lite eksos etter hvert som vi bruker veldige store turboer så går det lengre tid å få opp ladetrykket man skal ha.Og altså er det kommet en slags grense på kjørbarheten...men effekten vil øke uansett,men her kommer gassen inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 når det nå er snakk om turboer, er det forskjellige navn på flensene volvo bruker? skal snart ha ny turbo på 240`n og tenkte dette var greit og vite :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Er T3 inlet flens på orginale eksosmanifolden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 finnes det en Garret som har T3 eksos del og T4 kompressor del og integrert wastegate? blir den for stor for bygget mitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg