Kverna Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hei. Min bil, 1991 vw jetta vil ikke starte etter en kjøretur på 2minutter. Kjørte søstra mi så er ingen grisekjøring inne i dette. Parkerer bilen og går inn. Kommer ut 30minutter senere og får ikke start på den. Man hører ett lite klikk(starter som slår inn?) men bilen er helt død, starter går ikke rundt. Blinker 3 røde lamper i dashbordet. Bilen har vært lei å starte en stund, vil ikke gå på tomgang på kald motor, tror det kan være chocken. Uansett, noen som vet hva det kan være ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hei.Min bil, 1991 vw jetta vil ikke starte etter en kjøretur på 2minutter. Kjørte søstra mi så er ingen grisekjøring inne i dette. Parkerer bilen og går inn. Kommer ut 30minutter senere og får ikke start på den. Man hører ett lite klikk(starter som slår inn?) men bilen er helt død, starter går ikke rundt. Blinker 3 røde lamper i dashbordet. Bilen har vært lei å starte en stund, vil ikke gå på tomgang på kald motor, tror det kan være chocken. Uansett, noen som vet hva det kan være ? Lite strøm som gjør at starteren ikke tar/ tar litt, for så å ikke ta. Men du kan prøve på nytt, kan hende den tar da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Men hvorfor skulle batteriet gå tomt på 30min uten at det stod på noe ? Også så plutselig.. Prøvde ett par ganger og når jeg låsta bilen og gikk inn lukta det litt svidd. Vet ikke om det er sammenheng. Er så lei den bilen!! Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Tror kanskje starteren har gått.. Noen som kan bekrefte avkrefte med min dårlige beskrivelse ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Første bud er å sjekke batteriet skikkelig. Volt? Har det nok syrevekt pr celle? Sjekk det enkle først. Starteren kan også være gåen, dårlig kontakt på starter, jording osv. Det går også ann å smøre opp starterinnslaget. Dette skal være temmelig greit å finne ut av :) Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Faen jeg trodde du hadde peil på bil jeg man:cool: Nå skal vi se her først så sjekker du om det er nok strøm på bilen, bare for å være helt sikker på kan det kan du hive på noen startkabler. Om det ikke skjer no mer da så tar du et voltmeter og måler om det kommer 12V på styrestrømmen til starteren. Starteren den finner du rett på framsiden av gearkassa som igjen står på den samme siden som batteriet. Kommer det 12V der er det starteren hvis ikke så er det den elektroniske delen på tenningslåsen:cheers: Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg peiling ? not in a million years. Får prøve å måle styrestrøm og greier imorra.. Starter å skjekke litt ledninger imorra, må jo være de det lukta brent av. Tusen takk for hjelpen hittill. Ellers, noen som vil kjøpe jetta som ikke starter ? :D Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Får du den ikke te å starte så kjøper jeg den av deg, får den te og starte igjen også kan du få kjøpe`n tebake. Hørtes det ut som en go deal ellerdamndamn Husk også å se over alle sikringene:???: Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hehe hvis vi dropper det "kjøpe tilbake" leddet så er jeg med. Er så lei grevling nå, har en bil stående som jeg ikke får gjort istand pga. dårlig plass. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Grunnen te at du er lei grevling må nødt te å komme av at du aldri har sitti på med en som går sykt. Den dagen du gjør det kommer du nok te å endre mening:blunk: Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hehe har kanskje ett poeng der. Men er nok alle problemene med bilen som gjør at jeg mister lysten mest. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Grunnen te at du er lei grevling må nødt te å komme av at du aldri har sitti på med en som går sykt. Den dagen du gjør det kommer du nok te å endre mening:blunk: Sitt på med grevlingen min:) Trillstart bilen, det er løsninga;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Trillstarta bilen ista, gikk greit det. Tok også å skrudde ut starteren, tenkte å bytte den. Tror noen at det kan være dynamoen som er ødelagt ? Sitt på med grevlingen min:) Trillstart bilen, det er løsninga;) Litt langt unna :( Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 1. Stæt på bilen 2. Starteren (slår ikke inn)Prøv å kakk på den mål om det går strøm på den.. 3. tenningen.. (tvilsomt) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 1. Stæt på bilen Unnskyld meg, nå er jo jeg en fisefin trønder som ikke skjønner stort, men hva faen betyr STÆT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg