Mazda 626 Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hei! Etter at jeg tok oljeskift for noen uker siden har jeg merket at det har kommet en tikkelyd når jeg starter bilen og som kun varer i 2-3 sekunder før den er ferdi. Det skjer kun når motor har stått over natten eller over lengre tid. Noen som har peil på hva det kan være? Farlig eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hvilken olje skiftet du til? Tikkingen kommer fra ventilløfterene som ved hjelp av oljetrykk justerer seg mellom kam og ventilene. Er totalt ufarlig, men om tikkingen ikke forsvinner noen sekunder etter oppstart må løfterene skiftes (165/stk). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hvilken olje skiftet du til?Tikkingen kommer fra ventilløfterene som ved hjelp av oljetrykk justerer seg mellom kam og ventilene. Er totalt ufarlig, men om tikkingen ikke forsvinner noen sekunder etter oppstart må løfterene skiftes (165/stk). Jeg skiftet det på verksted, så jeg vet ikke hvilket merke det var. Men vet at det var syntetisk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo classic Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 det er pga at oljen er for tynn.....kass modell e det du har? ville ha prøvd me halv syntetisk;) hadde de samme problemet me min vw vento Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 det er pga at oljen er for tynn.....kass modell e det du har? ville ha prøvd me halv syntetisk;)hadde de samme problemet me min vw vento Jeg har en 1.8, på 90 hk, 93-modell. Men så lenge det ikke er noen fare har jeg ikke lyst til å gjøre noe med det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Nei nei nei, det er ikke fordi oljen er for tynn. Det er fordi ventilløfterene er slitte og ikke holder tett lenger! Om tikkingen forsvinner rett etter oppstart så er det ingen fare, men om tikkingen vedvarer så må løfterene skiftes, ellers slites kammen ned. Ikke gå over til dårlig olje for å "løse" problemet med tikking! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg