Dimmu87 Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Og hvor kjørbar er en 1.6L Honda med 200+rwhp? Toyota har jo en 240hk+ 1.6L 16V til banebruk, men det er jo ikke kjørbart på gata i det hele tatt. VVTi er jo "bare" en vridning av kammen i grader. Det er nå mest for kjørbarheten sin del. Må ha VVTLi for at det skal bli tilnærmet likt VTEC. fwhp :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^crx^ Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 med VTEC systemt får man en veldig kjørbar 1.6 liter honda motor med 200whp, da har man to kam profiler der den primary ligger under 5000rpm altså bykjøring osv, men når man skal ha ut resten av hk får man en helt annen kam profil som gir en helt ny motor karakter... omnipower filmen tar utgangspunkt i en 13 år gammel b16 motor, bruker orginal deler i blokken og havner over 200whp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegab2,5v6 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Det er nok en grunn til at motoren som sitter i S2000 har verdensrekord i effekt iforhold til volum!:) Siter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1566116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^crx^ Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 og en ekstremt bra fyllingsgrad i sylindrene http://autospeed.drive.com.au/cms/article.html?&A=1127 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Skal jeg være helt ærlig med dere alle, så skjønte jeg egentlig ikke så veldig godt hvordan det fungerte utifra videoen, men jeg skjønte litt mer når jeg leste det folk forklarte her :) Virker jo ikke som et negativt system og ha i henhold til fartøkningen :) Og ps: flirte så læreren min nesten ringte etter folk i hvite frakker når jeg så det første VTEC kicked in yo! bildet i denne tråden ;) usannsynlig bra Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg